Ajankohtaista

Granlund Manager Mobile tehostaa Urheiluhallit Oy:n uimahallien kiinteistönhoitoa

(11.10.2017)

Seitsemää uimahallia Helsingissä hallinnoiva Urheiluhallit Oy on käyttänyt Granlund Manager Sportia vuoden alusta.

”Mobilen käyttö on ollut alusta lähtien selkeää, ja käyttöliittymä oli helppo ottaa haltuun”, kertoo Urheiluhallit Oy:n Kontulan uimahallin hallipäällikkö Janne Hartonen. ”Sovellus sisältää juuri ne toiminnot ja tehtävät, joita hallista toiseen liikkuvat huoltomiehemme tarvitsevat.”

Samoilla linjoilla on huoltohenkilökunnan esimies laitosmestari Risto-Roope Hartonen.

”Aluksi kaikki uusi tuottaa osalle porukasta tuskaa, mutta yllättävän nopeasti asenteet ovat muuttuneet. Kaikki huoltomiehemme ovat tottuneet ja tykästyneet työkaluun, ja sitä käytetään päivittäin. Myös muu hallihenkilökunta hyödyntää sitä kiitettävästi. Mobile on itsellenikin kätevä työkalu, jolla tarkistaa asioita, kun olen liikenteessä tai en muuten ehdi koneen ääreen.”

Uusi työkalu palvelupyyntöjen käsittelyyn

Erityisen tärkeä uusi mobiilisovellus on kiertävälle huoltoyksikölle, joka vastaa uimahallien kiinteistönhoidosta öisin, iltaisin ja viikonloppuisin.

”Kiertäville huoltomiehille Mobile on ihan ehdoton työkalu”, Risto-Roope toteaa. ”Enää heidän ei tarvitse ajaa halleille päävalvomon kautta, tarkistaa palvelupyyntöjä ja tulostaa mukaan papereita. Sovellus näyttää palvelupyynnöt ajantasaisesti, ja ne voidaan myös kuitata tehdyiksi kentällä.”

Tiedot varmassa tallessa

Ennen kiinteistönhoidon tehtäviä pidettiin muistissa vihkoissa, kansiossa tai ihan korvien välissä.

”Mobile toimii nyt liikkuvien huoltomiestemme ainoana muistilistana, ja esimerkiksi töiden kuittaukset tulevat ajallaan, tarvittaessa kuvien kanssa”, Janne Hartonen kertoo.

”Huoltomiehet voivat suunnitella töitään aikaisempaa paremmin ja varautua tehtäviin etukäteen oikeilla työkaluilla ja tarvikkeilla, mikä vähentää kulkemista”, Risto-Roope jatkaa. ”Myös päivittäisten vesilukemien kirjaaminen on helpottunut huomattavasti. Virheitä sattuu vähemmän, kun tietoja ei tarvitse kirjoittaa kahteen kertaan, ensin paperille ja sitten koneelle.”

Mobile on osoittautunut toimivaksi työkaluksi myös toimintahäiriöiden aikana.

”Aiemmin poikkeustilanteesta tehtiin merkintä vain ruutuvihkoon tietyssä hallissa, jolloin asia oli yhden huoltomiehen tiedossa. Nyt kuka tahansa meistä voi tarkistaa tietyn altaan arvot tiettynä päivänä, vaikkapa kesämökiltä käsin”, Risto-Roope toteaa tyytyväisenä.

Lisätiedot:

Joonas Alakomi
Ylläpidon asiantuntija, Granlund Oy
etunimi.sukunimi@granlund.fi
p. +358 50 347 6621