Ajankohtaista

Granlund strategian kärkenä kansainvälistyminen ja uudet digitaaliset palvelut

(4.3.2016)

Energiatehokkaaseen talotekniikkaan, ylläpidon ohjelmistoihin sekä kiinteistökonsultointiin keskittynyt Granlund hakee tulevalla strategiakaudellaan (2016-2020) vahvaa kasvua niin kotimaassa kuin kansainvälisillä markkinoilla.

”Lähdemme liikkeelle hyvässä iskussa. Tuntuu siltä, että valitsemamme linja keskittyä ja kehittää on saanut positiivista palautetta. Ja tähän uskomme jatkossakin. Kivijalkamme säilyvät ja niiden rinnalle haluamme kehittää uusia vahvaan osaamisemme tukeutuvia palveluja” toimitusjohtaja Pekka Metsi avaa Granlundin tavoitteita tulevalle viidelle vuodelle.

”Vuonna 2020 tavoitteenamme on olla kansainvälinen konserni, joka on lähes tuplannut liikevaihtonsa ja tuonut alallemme uusia digitaalisia palveluja. Vaikka insinöörit ovat joskus vaikeaselkoisia, niin nyt halusimme kiteyttää tavoitteet kahteen helposti muistettavaan lukuun eli 100M€ ja 1000 ihmistä” jatkaa Metsi.

Yrityksen kivijalan muodostaa edelleen talotekninen suunnittelu, jonka rinnalle merkittävään rooliin nousevat tulevan strategiakauden aikana niin ohjelmistoliiketoiminnan vahva kansainvälinen menestyminen kuin uutta läpinäkyvämpää kiinteistöalaa korostava konsultointiosaaminen.

Kotimaassa viime vuosina vahvasti laajentunut Granlund nostaa kansainvälistymisensä keskeiseksi tekijäksi kiinteistöjen ylläpidon ohjelmistot, kärkituotteenaan Granlund Manager. Ensi sijaisina kansainvälistymisen alueina ovat Lähi-itä, Skandinaavia ja Kiina. Ohjelmistoliiketoiminnassa emme myy pelkästään softaa, vaan ratkaisuja hyvään sisäilmastoon, energiatehokkuuteen sekä palvelujen tehoon ja laatuun.

Uudessa strategiassa nostetaan ihmisen hyvinvointi tekniikan rinnalle merkitykselliseen asemaan.

”Toimintamme tuottaa hyviä sisäympäristöjä, energiatehokkuutta ja toimivia teknisiä järjestelmiä. Kaikki nämä liittyvät vahvasti ihmisen hyvinvointiin. Mitattu ei ole kuitenkaan yhtä kuin koettu. Eli tekninen data ei enää riitä. Tavoitteenamme on päästä suoraan linkkiin loppukäyttäjien kanssa ja siihen miten ihmiset tekniikan, palvelut ja tilat kokevat”, korostaa toimitusjohtaja Pekka Metsi.

Uutta strategiaa viestivä uusi digitaalinen palvelu julkaistiin 2.3.2016. Tuolloin Granlund toi markkinoille käyttäjän näkökulman ja tekniikan yhdistävän ”kiinteistön hyvinvointirannekkeen”.

”Uusi palvelumme, Granlund PULSE, tuo käyttäjän keskiöön. Uskomme, että tulevaisuudessa jatkuva käyttäjäpalaute ohjaa kiinteistöjohtamista. Voimme johtaa palveluja ja tekniikkaa käyttäjiltä saadun palautteen perusteella. Ei enää valohoitoa kalenterin mukaan, vaan dynaamista toimintaa palautteen perusteella. Tätä periaatetta noudattaen muussakin toiminnassa saamme laadukkuuden ja laadukkaat toimijat ja tilat esille. Tämä on varmaan kaikkien ammattilaisten tavoite”, Metsi summaa.

Lisätietoja
Pekka Metsi
Toimitusjohtaja, Granlund Oy
p. 040 529 6509
etunimi.sukunimi@granlund.fi
www.granlund.fi