Ajankohtaista

Henkilöstö antoi jälleen Granlundille erinomaiset arvosanat

(26.4.2017)

Keväällä 2017 toteutetun henkilöstötutkimuksen mukaan 95 prosenttia granlundilaisista on tyytyväisiä työpaikkaansa.

Henkilöstötutkimuksen mukaan Granlundilla työskentelee tyytyväistä väkeä. 95 prosenttia työntekijöistä on tyytyväisiä työpaikkaansa ja 80 prosenttia suosittelisi yritystä kollegoilleen. Positiivinen vire näkyi myös yrityksen keväällä julkaistussa tilinpäätöksessä, liikevaihdon kasvaessa 13 prosentilla.

Joka toinen vuosi toteutettavassa henkilöstötutkimuksessa selvitetään konsernin henkilöstötyytyväisyyttä ja onnistumisia sekä odotuksia. Tutkimuksen toteutuksesta vastasi aiempien vuosien tapaan Innolink Research Oy.

Tyytyväisyys on säilynyt kasvun keskellä

Jo kaksi vuotta sitten tulokset olivat erinomaisia, mutta tällä kertaa tärkeissä mittareissa näkyi myös kasvua. Työpaikkaansa erittäin tyytyväisten osuus (47,5 %) oli noussut vuoden 2015 tutkimuksesta peräti 11 prosenttia ja myös työpaikkaansa suositelleiden osuus kasvoi 6 %.

"Luvut kertovat, että teemme oikeita asioita. Toki kehitettävääkin löytyy, mutta kokonaisuus on erinomainen. Edelliseen tutkimukseen nähden muutokset eivät olleet suuria, vaikka viimeisen kahden vuoden aikana organisaatiossamme on tehty isoja muutoksia ja useita yrityskauppoja. Tuntuu hienolta, että olemme onnistuneet säilyttämään korkean henkilöstötyytyväisyystasomme niin "vanhojen" työntekijöiden kuin uusien granislaisten", toimitusjohtaja Pekka Metsi kokoaa tutkimuksen tuloksia.

Vuonna 2016 Granlund-konserni laajeni kolmella yrityskaupalla Rovaniemellä, Oulussa ja Riihimäellä ja henkilöstömäärä kasvoi miltei 80 hengellä. Konserni toimii nyt 20 paikkakunnalla Suomessa.

Töihin on hyvä tulla

Henkilöstötutkimuksen mukaan Granlundin työntekijät nostavat tyytyväisyytensä kannalta merkityksellisimmiksi asioiksi sen, että töihin tullaan mielellään, työntekijöiden välillä on hyvä henki ja luottamus ja työolosuhteet ovat miellyttävät. Myös esimiestyöskentelystä annettiin hyvää palautetta.

Yksi henkilöstön keskuudessa merkitystään lisännyt asia oli asiakaslupausten pitäminen.

"Asiakkuustyöhön on Granlund 2020 –strategian mukaisesti panostettu viimeisen vuoden aikana entistä enemmän. Hienoa, että asiakkaan näkökulman nostaminen näkyy myös tässä tutkimuksessa", Metsi toteaa.

Ryhmien välinen viestintä kehitysputkessa

Tutkimuksessa saatujen hyvien tulosten lisäksi henkilöstö nosti esiin myös kehityskohteita. Perusasioiden sijaan kehittämistarvetta löytyikin enemmän prosessien parantamisessa edelleen.

"Koska perusvire on positiivinen, on helpompi luoda kehityshankkeita, joissa päästään pureutumaan asioihin syvällisemmin. Esimerkiksi viestintä sujuu meillä konsernitasolla kiitettävästi, mutta tiedonkulku eri organisaatioiden välillä vaatii kehittämistä. Kysely on tärkeä kehittämisen väline. Tämän pohjalta käynnistämme kehityshankkeita, joiden avulla saamme asiat sujumaan vieläkin paremmin ja helpotamme työntekemisen arkea", Metsi toteaa.

Konserni on sitoutunut käsittelemään tutkimuksen tuloksia ja viemään niitä eteenpäin kehittämistoimenpiteiksi.

Tavoitteena on tehdä Granlundista entistä parempi työpaikka, Metsi summaa

Lisätiedot:

Pekka Metsi, toimitusjohtaja
etunimi.sukunimi@granlund.fi, p. 040 529 6509

Minna Lappalainen, henkilöstöpäällikkö
etunimi.sukunimi@granlund.fi, p. 050 429 2493