Ajankohtaista

Talotekniikkasuunnittelun asiakastyytyväisyys

(12.12.2012)

Granlund osallistui SKOL’lin järjestämään asiakastyytyväisyystutkimukseen kesällä 2012.

Osaltamme tutkittavana osa-alueena oli talotekniikkasuunnittelu ja mukana olivat lähes kaikki merkittävimmät suunnittelijatoimijat. Yhteensä 8 yritystä.

Rakennuslehti pahoitteli jo aikoinaan, että yrityskohtaisia tuloksia ei julkaista. Nyt olemme kuitenkin saaneet käyttöömme yhteenvedot, joissa Granlundin (nimellä) ja muiden yritysten (anonyymeinä) tulokset ovat vertailukelpoisessa muodossa.

Yhteenveto tuloksista:

Granlund oli kaikissa tutkituissa osa-alueissa (Prosessien laatu ja sopimuksen mukainen toiminta, Yhteistyön helppous ja Uusien ratkaisujen tarjoaminen ja aloitteellisuus) keskiarvoltaan paras.

Osa-aluekohtaisissa kysymyksissä olimme parhaita 75%’ssa. Erityisen ilahduttavaa oli kysymys suositteluhalukkuudesta. Granlund sai siinä arvion 4,06 (skaalalla 1…5). Tämä oli ainoa yli 4 arvosana koko talotekniikkasektorilla ja ero toiseksi parhaaseen oli merkittävä eli 0,26.

Koko talotekniikkasektorilla on kehitettävää. Niin myös meillä. Granlundin tavoite on saada kaikki osa-alueet lähelle nelosta ja mennä tärkeimmillä osa-alueilla yli sen. Esimerkiksi yhteydenpidon aktiivisuudessa ja aikataulu-asioissa on parantamisen varaa.

Kiitämme kaikkia kyselyihin vastanneita. Toivottavasti seuraavassa kyselyssä tulokset voidaan julkaista suoraan yritysten nimillä SKOL’lin toimesta. Tällöin asiantuntijat saadaan avoimeen kilpaan oikeista asioista ja luodaan painetta positiiviselle kehitykselle.

Tutkimustuloksiin voit tutustua tarkemmin täällä.