Hyppää sisältöön
PalvelutKiinteistöjohtaminenKiinteistön toiminnan varmistaminen

Kiinteistön toiminnan varmistaminen

Kiinteistön toiminnan varmistaminen tähtää talotekniikan maksimaaliseen hyötykäyttöön. Pystymme säästämään etäseuranta- ja analytiikkapalveluilla jopa 40 prosenttia kiinteistön energiakuluista ilman investointeja.

Kiinteistön toiminnan varmistaminen laskee energiakuluja

Kiinteistön toiminnan varmistaminen käytön aikana on kriittisen tärkeä osa kiinteistöomaisuutesi elinkaarijohtamista. Yhdistämme alan parhaat ohjelmistot ja laaja-alaisen osaamisemme kiinteistöjen talotekniikasta, kunnossapidosta ja energiajohtamisesta.

Referenssimme osoittavat, että etäseuranta- ja analytiikkapalveluilla lasketaan energiakuluja jopa 40 prosenttia. Olemme saaneet aikaan suuria ja hyödyllisiä muutoksia esimerkiksi monimuotoisissa toimistokohteissa, kauppakeskuksissa, tuotantolaitoksissa ja kampusalueilla.

Toiminnan varmistamisessa pureudutaan talotekniikan ongelmakohtiin

Olemme luoneet kiinteistön toiminnan varmistamiseen systemaattisen toimintamallin, jolla ratkaisemme kiinteistönpidon haasteita, kuten resurssi- ja energiahukkaa. Otamme kiinteistön talotekniikan haltuun sekä paikan päällä että etänä. Käymme tekniikkajärjestelmät ja rakennusautomaation toiminnan läpi kohdekierroksilla ja käynnistämme sen jälkeen kiinteistötekniikan etäseurannan ja -mittaroinnin.

Analysoimalla energiadataa havaitsemme toimintavirheet ja poikkeamat nopeasti. Välitämme palvelupyynnöt Granlund Managerin tai muun kiinteistönomistajan käyttämän huoltokirjan kautta huoltoyhtiölle.

Yhdessä saamme olemassa olevista järjestelmistä enemmän irti, jolloin myös kiinteistönhuollon työaikaa käytetään tehokkaasti. FDD-menetelmällä (fault detection and diagnostics) pääsemme lopulta käsiksi ongelmien juurisyihin, mikä tuottaa kaikkein suurimmat säästöt.

Etäkäyttö- ja analytiikkapalvelut ohjaavat tarpeenmukaiseen ylläpitoon

Etäkäyttö- ja analytiikkapalvelujemme tavoitteena on saada aikaan konkreettisia tuloksia: laskea energiankulutusta, hallita sisäolosuhteita ja varmistaa hyvä sisäilmanlaatu.

Kun monimutkaisia lämmitys-, jäähdytys- ja ilmastointijärjestelmiä käytetään oikein, palveluverkoston toiminta on tehokasta ja kunnossapito tarpeenmukaista. Talotekniikan toiminnan varmistaminen kehittää myös kiinteistösi energiajohtamista, jolloin yksittäisten laitteiden ja koko kiinteistön elinkaari pitenee.

Kiinteistön toiminnan varmistamisen palveluitamme

Helsinki, pääkonttori

Veritaksen kiinteistöjen energiankulutusta seurataan ja etävalvotaan Granlund Managerilla

Palvelu

Granlund Manager -ohjelmisto, Digitaaliset palvelut

Toimiala

Liiketilat ja kauppa, Toimistot

Noin 40 kiinteistöä liitettiin Granlund Manageriin viime vuonna. Taustalla on halu seurata ja ohjata kiinteistöjen käyttöä ja energiakulutusta tarkemmin.
Referenssi
Helsinki, pääkonttori

Kiinteistö Oy Casa Academican energiatehokkuus parani digitaalisilla kiinteistöpalveluilla

Palvelu

Digitaaliset palvelut, Huoltokirja

Toimiala

Liiketilat ja kauppa

Digitaalisten kiinteistöpalvelujen avulla lähes 50-vuotiaan kiinteistön energiankulutus on saatu laskuun, samalla kun sisäolosuhteet ovat pysyneet vuokralaisille hyvinä.
Referenssi
Helsinki, pääkonttori

Tamron hiilijalanjälki pieneni 250 tonnia

Palvelu

Digitaaliset palvelut, Granlund Manager -ohjelmisto, PTS, Huoltokirja

Toimiala

Teollisuus

Tamrolle tilojen olosuhteet ovat kaikki kaikessa. Digitaalisilla kiinteistöpalveluilla energiankulutuksen kustannukset laskivat yli 65 000 eurolla vuodessa ilman lisäinvestointeja.
Referenssi

Löydä lähin Granlund-toimipaikka ja yhteyshenkilö

Haluatko lisätietoa tai jättää tarjouspyynnön?

Kerro meille millaista lisätietoa tarvitset tai lähetä tarjouspyyntö. Olemme pian yhteydessä sinuun.

Löydä Granlund-yhteyshenkilö paikkakunnallasi

Ajankohtaista

Kattava Due Diligence varmistaa onnistuneen kiinteistökaupan

09.12.2020 – Granlundin Due Diligence -selvitykset tuottavat monipuolista tietoa teknisten ja ympäristöasioiden vaikutuksista kiinteistön arvoon. Puolueeton arvio auttaa kiinteistökaupassa sekä myyjää että…

Uutinen

Dataohjattu kiinteistö pysyy mukana muutoksissa

05.11.2020 – Muuttuvat työnteon ja opiskelun tavat sekä kiihtyvä digitalisaatio haastavat kiinteistönomistajat kehittämään uusia ratkaisuja. Miten innovatiivinen data-alusta auttaa luomaan entistä käyttäjälähtöisempiä,…

Uutinen

Päästökustannusoptimoinnilla yli 50 % matalampi hiilijalanjälki

23.10.2020 – Newil & Baun Lehtisaaren Torni-uudisrakennuskohteessa on yhteistyössä Granlundin kanssa pyritty minimoimaan rakentamisen aikana syntyvän hiilijalanjäljen lisäksi myös elinkaaripäästöt.

Uutinen

Granlund laajentaa isännöintialalle: Otamme vastuun taloyhtiön koko elinkaaresta

06.05.2020 – Granlund-konserni suuntaa isännöintialalle ostamalla kokeneen helsinkiläisen isännöintiyhtiö Talohallinnan liiketoiminnan. Yrityskaupan myötä Talohallinta muuttuu Granlund Isännöinti Oy:ksi ja liittyy osaksi Granlund-konsernia.

Uutinen

Uusi dynaaminen BI-raportointiominaisuus yhdistelee tietoa käyttäjien tarpeiden mukaan

06.03.2020 – Granlund Managerin raportointikokonaisuus uudistuu tänä vuonna. Kiinteistönomistajia jo pitkään palvellut ominaisuus on korvattu joustavalla ja dynaamisella työkalulla, joka yhdistelee tietoa…

Uutinen

Finlaysonin alueen kiinteistötietoa hallitaan tietomanageroinnilla

07.02.2020 – Työeläkeyhtiö Varma alkoi kehittää Tampereen Finlaysonin alueen kiinteistötiedon hallintaa juhlavuoden kynnyksellä. Jatkuvan tietomanageroinnin tavoitteena on tallentaa, jakaa ja ylläpitää tietoja…

Uutinen

Granlund Manager -käyttäjäpäivillä puhuttiin tiedolla johtamisesta ja tietomalleista

07.10.2019 – Käyttäjäpäivistä toivottiin jokavuotista perinnettä. Toiveet on huomioitu: käyttäjäpäivät pidetään myös ensi vuonna.

Uutinen

Granlund Manager FAQ – Usein kysyttyjä kysymyksiä

03.09.2019 – Mitä jokaisen pitäisi tietää Granlund Managerista? Luvassa lyhyt oppimäärä. Kerromme mieluusti lisää.

Uutinen

Granlund Manager -ohjelmiston dataa käytetään asiakkaiden ja kiinteistöalan hyväksi

29.04.2019

Uutinen

Granlund Managerin käyttäjät tyytyväisiä asiakastukeen, chat lisää suosiotaan

01.02.2019 – Granlund Managerin Asiakaspalvelukeskuksen teettämän kyselyn mukaan suurin osa vastaajista oli tyytyväisiä saamaansa asiakastukeen vuonna 2018. Merkittävin ero edellisvuoteen oli chatin…

Uutinen

Mitä tietoa etsit?