Hyppää sisältöön
PalvelutKiinteistöjohtaminenKiinteistöjohtaminen

Kiinteistöjohtaminen

Autamme sinua kiinteistöjen teknisen elinkaaren hallinnassa. Valjastamme kehityksen polttoaineeksi saatavilla olevan kiinteistötiedon.

Johda kiinteistöjesi elinkaarta tiedolla

Kiinteistöjohtamisessa yksittäisetkin toimenpiteet saavat ihmeitä aikaan, mutta me uskomme, että todellisia tuloksia alkaa syntyä, kun kiinteistöjohtaminen nähdään kokonaisuutena, jossa kehitys ei koskaan pysähdy.

Tehtävämme on helpottaa arkeasi. Olemme valinneet kiinteistöjohtamisen asiantuntijatiimimme tarpeittesi mukaisiksi. Kanssamme pääset tarttumaan toimeen tehokkaasti, sillä tunnemme johtamasi kaltaiset kiinteistöt erinomaisesti – onhan meillä jo yli 60 vuotta kokemusta suomalaisten kiinteistöjen teknisistä ratkaisuista.

Erityisen mieluisaa meille on tehdä kanssasi töitä pitkäjänteisesti vuodesta toiseen ja seurata yhteistyömme tuloksia.

Meille kaikki kiinteistöt ovat tärkeitä. Olemme kuitenkin parhaimmillamme silloin, kun kiinteistöjä on paljon, ja kiinteistöportfolion johtaminen kaipaa asiantuntijuutta – kiinteistöportfolion kokoon katsomatta. Massojen johtamisen problematiikka on meille tuttua.

Kiinteistöjohtaminen on jatkuvaa parantamista

Tuemme sinua tavoitteessasi parantaa kiinteistöjohtamisen tasoa, olipa lähtötilanteesi mikä hyvänsä.

Taso 1: Seuranta kuntoon ja data hyötykäyttöön

Varmistamme, että kiinteistöt toimivat, ja prosessit ovat tehokkaat. Kustannustehokkuus ja vuokralaistyytyväisyys ohjaavat päätöksentekoa.

Taso 2: Tuottavuus seuraavalle tasolle

Viemme tehokkuuden analysoinnin ja kehittämistoiminnan tavoitteellisemmalle ja pitkäjänteisemmälle tasolle. Kiinteistön arvon säilyttäminen ja vuokralaistyytyväisyys ohjaavat päätöksentekoa.

Taso 3: Pitkäjänteistä ja strategista johtamista

Strategiat ja tiekartat suunnitelmalliseen johtamiseen sekä käytäntöön vienti. Kehitämme tiedolla johtamista, hankintatoimintaa ja innovatiivisia ratkaisuja yhdessä kanssasi. Tietoon perustuvat ratkaisut ja vastuullisuus ohjaavat päätöksentekoa.

Elinkaarijohtamisen uusi aikakausi

Kiinteistöjen elinkaarijohtaminen on melkoinen palapeli vaadittavia taitoja ja irrallisia paloja, jotka pitää voida liittää yhteen. Olemme parannelleet perinteistä elinkaariajattelua vastaamaan tämän päivän odotuksia, sillä haluamme, että pysyt alan kehityksen etulinjassa. Uudenlainen elinkaarijohtaminen on vaativa kokonaisuus, mutta tämä tekee työstämme huikean mielenkiintoista.

Elinkaarijohtamisessa huolehdimme samanaikaisesti omistajan ja käyttäjien tavoitteiden jalkauttamisesta. Tavoitteisiin sisältyy muun muassa vastuullisuus, energiatehokkuus, olosuhteiden varmistaminen ja kiinteistön arvon parantaminen. Nämä saavutetaan hyvällä tiedolla johtamisella sekä kunnossapidon ja huollon suunnittelulla ja ohjauksella.

Tieto on kaiken keskiössä

Kaiken keskiössä on tieto ja sen jalkautuminen johtamisen ja prosessien kautta oikeiksi toimenpiteiksi. Laatu ja toiminnan tuottavuus nivoutuvat yhä tiiviimmin digiratkaisuihin.

Kiinteistökohtaisia teknologioita on tarjolla tavattoman paljon ja ne lisäävät digitaalisen kiinteistötiedon määrää valtavasti. Tunnemme paitsi datan ja numerot, myös juurisyyt niiden takana ja avaimet niiden muuttamiseksi.

Tieto ilman tavoitetta ei ole arvokasta. Meidän pitää ensin ymmärtää, mikä tieto on tarpeellista ja vasta sitten ottaa relevantti tieto haltuun. Tämän jälkeen sitä pitää alkaa hyödyntää oikein – ammattimaisesti ja strategisesti. Kun kiinteistöjen elinkaarta johdetaan tiedon pohjalta, ei enää koskaan tarvitse arvailla, mihin kohteeseen aktiviteetit pitäisi kohdentaa seuraavaksi, ja mikä asia kestää odottaa vielä hieman.

Tavoitteena on kiinteistöportfolio, joka tuottaa lisäarvoa käyttäjilleen ja on helppo ja edullinen ylläpitää pitkälle tulevaisuuteen. Toisin sanoen rakennusten suunnittelu, rakentaminen, korjaaminen ja ylläpito on suunnitelmallista sekä fyysisestä että digitaalisesta näkökulmasta.

Kiinteistöjohtamisella on selkeitä hyötyjä

1. Pienempi hiilijalanjälki

2. Selkeät kustannussäästöt ja vakaampi kassavirta

3. Hyvinvoivat ja arvokkaammat kiinteistöt

4. Tyytyväiset käyttäjät

Referenssit

Helsinki, pääkonttori

Yliopistoille merkittäviä säästöjä toimitilajohtamisessa

Palvelu

Granlund Manager -ohjelmisto

Toimiala

Koulut ja oppilaitokset

Kaikissa Suomen 14:ssa valtion rahoittamassa yliopistossa käytetään kiinteistön ylläpito- ja johtamisjärjestelmä Granlund Manageria. Yliopistojen kanssa tehdyn pitkän yhteistyön aikana on…
Referenssi
Helsinki, pääkonttori

Senaatti-kiinteistöt arvostaa pitkäaikaisessa kumppanissaan reagointinopeutta

Palvelu

Rakennuttaminen ja valvonta, Talotekninen rakennuttaminen ja valvonta, Korjaussuunnittelu, Talotekniikkasuunnittelu, Granlund Manager -ohjelmisto

Toimiala

Kunnat ja kaupungit

Yhteistyö Senaatti-kiinteistöjen ja Granlundin välillä on jatkunut jo vuosikymmeniä. Kumppanuuden tavoitteena on lähes 10 000 rakennuksen suunnitelmallinen ylläpito ja oikein…
Referenssi
Helsinki, pääkonttori

Citycon saavuttaa energiajohtamisella miljoonasäästöt vuosittain

Palvelu

Granlund Manager -ohjelmisto, Energiakonsultointi, Energiatehokkuus

Toimiala

Liiketilat ja kauppa

Citycon on tehnyt jo vuosia pioneerityötä kauppakeskustensa energiatehokkuuden kehittämisessä. Aktiivinen energiajohtaminen ja energiaseuranta tuottavat miljoonasäästöt vuosittain.
Referenssi

Mille tasolle Sinä haluaisit viedä kiinteistöjesi johtamisen? Rakennetaan yhdessä polku nykyhetkestä tavoitteeseesi!

Löydä lähin Granlund-toimipaikka ja yhteyshenkilö

Haluatko lisätietoa tai jättää tarjouspyynnön?

Kerro meille millaista lisätietoa tarvitset tai lähetä tarjouspyyntö. Olemme pian yhteydessä sinuun.

Löydä Granlund-yhteyshenkilö paikkakunnallasi

Ajankohtaista

Kattava Due Diligence varmistaa onnistuneen kiinteistökaupan

09.12.2020 – Granlundin Due Diligence -selvitykset tuottavat monipuolista tietoa teknisten ja ympäristöasioiden vaikutuksista kiinteistön arvoon. Puolueeton arvio auttaa kiinteistökaupassa sekä myyjää että…

Uutinen

Dataohjattu kiinteistö pysyy mukana muutoksissa

05.11.2020 – Muuttuvat työnteon ja opiskelun tavat sekä kiihtyvä digitalisaatio haastavat kiinteistönomistajat kehittämään uusia ratkaisuja. Miten innovatiivinen data-alusta auttaa luomaan entistä käyttäjälähtöisempiä,…

Uutinen

Päästökustannusoptimoinnilla yli 50 % matalampi hiilijalanjälki

23.10.2020 – Newil & Baun Lehtisaaren Torni-uudisrakennuskohteessa on yhteistyössä Granlundin kanssa pyritty minimoimaan rakentamisen aikana syntyvän hiilijalanjäljen lisäksi myös elinkaaripäästöt.

Uutinen

Granlund laajentaa isännöintialalle: Otamme vastuun taloyhtiön koko elinkaaresta

06.05.2020 – Granlund-konserni suuntaa isännöintialalle ostamalla kokeneen helsinkiläisen isännöintiyhtiö Talohallinnan liiketoiminnan. Yrityskaupan myötä Talohallinta muuttuu Granlund Isännöinti Oy:ksi ja liittyy osaksi Granlund-konsernia.

Uutinen

Uusi dynaaminen BI-raportointiominaisuus yhdistelee tietoa käyttäjien tarpeiden mukaan

06.03.2020 – Granlund Managerin raportointikokonaisuus uudistuu tänä vuonna. Kiinteistönomistajia jo pitkään palvellut ominaisuus on korvattu joustavalla ja dynaamisella työkalulla, joka yhdistelee tietoa…

Uutinen

Finlaysonin alueen kiinteistötietoa hallitaan tietomanageroinnilla

07.02.2020 – Työeläkeyhtiö Varma alkoi kehittää Tampereen Finlaysonin alueen kiinteistötiedon hallintaa juhlavuoden kynnyksellä. Jatkuvan tietomanageroinnin tavoitteena on tallentaa, jakaa ja ylläpitää tietoja…

Uutinen

Granlund Manager -käyttäjäpäivillä puhuttiin tiedolla johtamisesta ja tietomalleista

07.10.2019 – Käyttäjäpäivistä toivottiin jokavuotista perinnettä. Toiveet on huomioitu: käyttäjäpäivät pidetään myös ensi vuonna.

Uutinen

Granlund Manager FAQ – Usein kysyttyjä kysymyksiä

03.09.2019 – Mitä jokaisen pitäisi tietää Granlund Managerista? Luvassa lyhyt oppimäärä. Kerromme mieluusti lisää.

Uutinen

Granlund Manager -ohjelmiston dataa käytetään asiakkaiden ja kiinteistöalan hyväksi

29.04.2019

Uutinen

Granlund Managerin käyttäjät tyytyväisiä asiakastukeen, chat lisää suosiotaan

01.02.2019 – Granlund Managerin Asiakaspalvelukeskuksen teettämän kyselyn mukaan suurin osa vastaajista oli tyytyväisiä saamaansa asiakastukeen vuonna 2018. Merkittävin ero edellisvuoteen oli chatin…

Uutinen

Mitä tietoa etsit?