Palvelupyynnöt
Granlund Manager -ohjelmiston avulla hallitset kiinteistösi palvelupyynnöt mutkattomasti. Seuraa palvelupyyntöjen edistymistä ja tarkkaile palvelun laatua helposta käyttöliittymästä.
Palvelupyynnöt sujuvasti alusta loppuun Granlund Managerilla
Granlund Managerin avulla voit hallita kiinteistösi palvelupyyntöjä tehokkaasti. Granlund Manager -ohjelmisto mahdollistaa helpon tavan seurata palvelupyyntöjen edistymistä, reaktioaikoja ja palvelun tasoa.
Käyttämällä vain yhtä viestintäkanavaa palvelupyyntöjen toteuttamiseen, vältät monikanavaiset yhteydenotot ja säästät aikaa.
Granlund Manager on kiinteistöjohtamisen ohjelmisto, jonka avulla voit palvelupyyntöjen toteuttamisen lisäksi suunnitella ja panna toimeen myös muut kiinteistönhuoltoon liittyvät tehtävät. Voit hyödyntää Granlund Managerin kiinteistönhallinnan ominaisuuksia myös mobiilisovelluksina.
Palvelupyynnön jättäminen helppoa
Granlund Managerilla palvelupyyntöjen tai vikailmoitusten jättäminen on helppoa. Sujuva palvelupyyntöprosessi parantaa eri toimijoiden, kuten vuokranantajan ja vuokralaisen välistä tiedonkulkua.
Kiinteistön käyttäjä voi jättää palvelupyynnön joko tilojen yhteiskäyttötunnuksen avulla tai täysin rekisteröitymättä QR-koodia hyödyntäen.
QR-koodin avulla kuka tahansa tilan käyttäjä voi jättää palvelupyynnön esimerkiksi toimimattomasta valaistuksesta skannaamalla matkapuhelimellaan kiinteistön seinässä olevan QR-koodin. Koodi ohjaa käyttäjän kyseisen tilan palvelupyyntölomakkeelle, josta pyyntö ohjautuu suoraan kiinteistöhuollosta vastaavalle.
Granlund Managerin avulla voit kerätä myös palvelupyyntöjen laatupalautteet. Palvelupyynnön lähettäjä saa ensin tiedon tehtävän vastaanottamisesta. Kun työ etenee, palvelupyynnön lähettäjä saa aiheesta viestin ja lopuksi laatupalautepyynnön.
Voit jaotella palvelupyynnöt koskemaan kiinteistön eri osa-alueita kuten talotekniikkaa, virkistysautomaattia, viherkasveja tai tilakohtaisesti esimerkiksi neuvotteluhuoneen laitteita. Palvelupyyntö voidaan kohdistaa myös tietylle laitteelle.

Palvelupyyntöjen seuranta
Granlund Managerin avulla voit seurata myös palvelupyyntöjen reaktio- ja käsittelyaikoja joko toimija- tai kohdekohtaisesti. Voit tarpeidesi mukaan mittaroida aikoja tarkasti tai seurata palvelupyyntöjen toteutumista yleisemmällä tasolla.
Granlund Managerin dynaamisen raportoinnin avulla saat läpinäkyvyyttä huoltotehtäviin. Voit seurata palvelupyyntöjen toteutumista reaaliajassa.
Granlund Managerin seurantaominaisuuden ansiosta voit reagoida nopeasti poikkeamiin. Esimerkiksi poikkeavan suuri määrä palvelupyyntöjä voi kertoa laitteiston vikaantumisesta. Voit reagoida nopeasti tekemällä korjaavia toimenpiteitä ja toteuttaa kiinteistönhuollon ongelmia ennaltaehkäisevää toimintaa.
Granlund Manager mahdollistaa myös palveluntuottajan kanssa sovitun palkkio-sanktiomalliin liittyvän seurannan.
Granlund Managerin toiminnallisuuksia
- Huoltotoiminnan johtamisen työkalut
- Huoltokirja
- Huoltosuunnitelma
- Kunnossapidon johtamisen työkalut
- PTS
- Energiahallinta seuranta ja optimointi
- Dynaaminen raportointi
- Mobiilisovellukset
- Integraatiot muihin järjestelmiin
Referenssit

Mitra tehostaa kiinteistöjohtamistaan Granlund Managerilla
Kiinteistöjohtaminen, Granlund Manager -ohjelmisto
Palvelupyynnöt

Toimistosta päiväkodiksi – Päiväkoti Roba sai energiatehokkaat ja viihtyisät tilat
Talotekninen rakennuttaminen ja valvonta, LVI-suunnittelu, Sähkösuunnittelu, Rakennusautomaatiosuunnittelu, Talotekninen hankekehitys
Koulut ja oppilaitokset

Nesteen ylläpito-organisaatio saa tukea kiinteistöpäällikkö-palvelusta
Kiinteistöjohtaminen
Teollisuus

Kuntoarviot tukevat SBB:n hoivakiinteistöjen kunnossapidon hallintaa ja budjetointia
Kuntoarviot ja -tutkimukset, PTS, Huoltokirja
Sairaalat ja terveydenhuolto

Käyttäjien hyvinvointi korostui Swing Housen suunnittelussa
LVI-suunnittelu, Sähkösuunnittelu, Valaistussuunnittelu, Rakennusautomaatiosuunnittelu, Energiasuunnittelu, Talotekniikan konsultointi
Hotellit ja ravintolat

Niuvanniemen sairaalan rakennuksissa otettiin korjausvelka hallintaan
Palvelupyynnöt
Palvelupyynnöt

Hartela ja Granlund loivat yhdessä talotekniikan kumppanuusmallin
Talotekniikkasuunnittelu, Talotekninen rakennuttaminen ja valvonta, Talotekninen hankekehitys
Teollisuus

Helsingin Sataman omaisuudenhallinta sai selkeän yhteisen suunnan
Kiinteistöjohtaminen
Liikenne ja logistiikka

Lapset osallistuivat Rakuunamäen päiväkodin suunnitteluun Lappeenrannassa
Talotekninen hankekehitys, Arkkitehtisuunnittelu, Sähkösuunnittelu, LVI-suunnittelu, Rakennusautomaatiosuunnittelu
Koulut ja oppilaitokset

Iisalmen Terveyskampuksen talotekniikan tiedot yhdessä paikassa
Granlund Manager -ohjelmisto, LVI-suunnittelu, Rakennusautomaatiosuunnittelu, Palotekninen suunnittelu, Sairaalasuunnittelu, Laitetiedon hallinta
Kunnat ja kaupungit
Kysy lisää palvelupyyntöjen toteuttamisesta Granlund Managerilla kiinteistössäsi!
Haluatko lisätietoa tai jättää tarjouspyynnön?
Kerro meille millaista lisätietoa tarvitset tai lähetä tarjouspyyntö. Olemme pian yhteydessä sinuun.
Ajankohtaista

Miten kiinteistöjen arvo säilytetään vuokralaisten silmissä?
17.05.2023 – Liike- ja toimistotiloja jää yhä enemmän tyhjilleen, kun vuokralaiset haluavat jatkossa karsia vuokralla pitämiään tiloja. Asiantuntijamme antaa vinkit vuokratilojen arvon…
- Kiinteistöjohtaminen
- Tuottavuus

Miten tunnistat pätevän kuntotutkijan ja tilaat laadukkaan kuntoarvion?
11.05.2023 – Molempiin kysymyksiin saat vastaukset korjausrakentamisen asiantuntijoiltamme, jotka ovat erikoistuneet niin kevyempiin kuntoarvioihin kuin kattaviin kuntotutkimuksiin. Tässä viisi vinkkiä työn tilaajalle!
- Kiinteistöjohtaminen
- Korjausrakentaminen
- Ylläpito

Asiantuntijan vinkit kiinteistön arvon säilyttämiseen vaativassa markkinatilanteessa
08.05.2023 – Inflaatio ja korkojen nousu kasvattavat kiinteistöjen tuottovaatimuksia, mikä pakottaa monet kiinteistösijoittajat laskemaan kiinteistöjen arvoa. Arvonlaskua voidaan kuitenkin hallita!
- Kiinteistöjohtaminen
- Tuottavuus
- Vastuullisuus

Rakennus kuntoremonttiin?
14.04.2023 – 1960–1980-lukujen rakennukset – siinä missä ihmisetkin – saattavat kaivata pientä kuntoremonttia. Keski-ikäinen rakennetekniikan asiantuntija lähti tapamaan ikätovereitaan.
- Kiinteistöjohtaminen
- Tuottavuus

Käyttäjäpalauteportaali Feelis sisältää nyt myös Granlund Managerin palvelupyynnöt
12.04.2023 – Järjestelmien välisillä integraatioilla pyritään helpottamaan kiinteistön käyttäjien ja huollon arkea. Granlund Managerin ja Feelis-portaalin ohjelmistointegraatio mahdollistaa palvelupyyntöjen lähettämisen yhtä aikaa…
- Data ja digitalisaatio
- Kiinteistöjohtaminen

DD-selvitys auttaa hallitsemaan kiinteistökaupan riskejä
13.02.2023 – Hoiva- ja yhteiskuntakiinteistöjen omistuksen painopiste on siirtymässä sote-uudistuksen myötä yhä enemmän ammattimaisille sijoittajille. Samaan aikaan Due Diligence- eli DD-selvitysten tarve…
- Kiinteistöjohtaminen
- Tuottavuus

Hyvä asiakkuuspäällikkö ja vahva tiimi tehostavat kiinteistöjohtamista
30.01.2023 – Kiinteistöjohtamisessa kaiken keskiössä on tieto ja sen jalkauttaminen oikeiksi toimenpiteiksi, sanoo asiakkuuspäällikkö Juhana Söder.
- Kiinteistöjohtaminen
- Työnantajakuva

KONEen huoltotiedot siirtyvät automaattisesti Granlund Manageriin
25.11.2022 – KONEen ja Granlundin ohjelmistointegraation kautta KONEen huoltamien laitteiden huoltotiedot siirtyvät automaattisesti Granlund Manageriin. Järjestelmien vuoropuhelu helpottaa ylläpidon seurantaa ja raportointia.
- Data ja digitalisaatio
- Kiinteistöjohtaminen

Vastuullisuus, kiinteistöt ja raha – Mitä markkinoilla tapahtuu?
06.07.2022 – Miltä vastuullisuus näyttää juuri nyt ja mitä ESG tarkoittaa kiinteistö- ja rakennusalalla? Miten raha ohjaa nyt ja jatkossa alaa kohti…
- Hiilineutraalius
- Kiinteistöjohtaminen
- Vastuullisuus

Vanhakin voi olla fiksu – miten rakennuksesta tehdään älykiinteistö?
01.06.2022 – Älykkyys ei ole vain uusien rakennusten etuoikeus vaan varttuneemmastakin kiinteistöstä saa usein jo pienellä tuunauksella irti hyödyllisiä älytoimintoja niin kiinteistön…
- Data ja digitalisaatio
- Käyttäjälähtöisyys