Käyttäjäpalauteportaali Feelis sisältää nyt myös Granlund Managerin palvelupyynnöt
12.4.2023 – Järjestelmien välisillä integraatioilla pyritään helpottamaan kiinteistön käyttäjien ja huollon arkea. Granlund Managerin ja Feelis-portaalin ohjelmistointegraatio mahdollistaa palvelupyyntöjen lähettämisen yhtä aikaa käyttäjäpalautteen kanssa.
Mitä yhteistä on nuorella ja innokkaalla startup-yritys-Freesillä ja yli kuusikymppisellä alan konkariyrityksellä Granlundilla?
Ohjelmistoliiketoimintamme kehityspäällikkö Mika Virkin mukaan molemmat haluavat uudistaa kiinteistö- ja rakennusalaa rohkeilla kumppanuuksilla ja digitaalisilla ratkaisuilla.
Freesin kehittämän Feelis-käyttäjäpalauteportaalin ja Granlund Managerin välinen integraatio toteutettiin yhteisen asiakkaan toiveesta. Lähtötilanteessa tilojen seinillä oli sekä Feeliksen että Granlund Managerin käyttöön liittyviä QR-koodeja. Tilannetta haluttiin selkeyttää ohjelmistointegraatiolla.
Puhelimella vain luetaan tilan seinästä QR-koodi ja siirrytään Feelis-portaaliin
Antti-Jaakko Alanko, teknologiajohtaja, Freesi
Integraation ansiosta tilojen käyttäjät pääsevät katsomaan Feelis-kanavan kautta tietoja tilan sisäolosuhteista, antamaan niistä palautetta ja välittämään palvelupyynnöt Granlund Managerin sähköiseen huoltokirjaan. Palvelua on erittäin helppo käyttää.
“Puhelimella vain luetaan tilan seinästä QR-koodi ja siirrytään Feelis-portaaliin”, selittää Freesin teknologiajohtaja Antti-Jaakko Alanko.
Ohjelmistointegraatiolla parannetaan käyttäjätyytyväisyyttä
Ohjelmistointegraation ansiosta huolto saa nopeasti tiedon niin muuttuneista olosuhteista kuin rikkoutuneista lampuista. Myös huollon aikaa palvelupyyntöjen käsittelyssä säästyy.
Feelis-portaalilla palvelupyynnöt tulevat huollolle yhtä kanavaa pitkin, ja vikailmoitukset saadaan liitettyä heti myös oikeaan tilaan. Tarvittaessa palvelupyyntöjen antamismahdollisuutta voidaan rajata PIN-koodilla tietylle käyttäjäryhmälle, kuten kouluissa henkilökunnalle.
Ohjelmistointegraation suurin arvo on kaikenlaisissa kiinteistöissä käyttäjätyytyväisyyden parantuminen.
Alangon ja Virkin mielestä ohjelmistointegraation suurin arvo on kaikenlaisissa kiinteistöissä käyttäjätyytyväisyyden parantuminen. Kun käyttäjäpalaute yhdistetään mitattuun olosuhdedataan, käyttäjien hyvinvoinnin lisäksi ylläpidossa päästään optimoimaan kiinteistön teknistä toimintaa, kuten energiatehokkuutta.
Seuraavina kehitysideoina on siirtää Feeliksen kautta huoltokirjaan tietoa teknisistä havainnoista, jotka raportoidaan asiakkaille Freesin pilvipalvelun kautta. Silloin tieto vian syystä ja korjausajankohdasta virtaisi myös toiseen suuntaan: huoltokirjasta asiakkaalle.
Ohjelmistointegraatioilla helpotetaan kiinteistöjen käyttäjien arkea
Integraation tekeminen ei ollut lainkaan niin hidas tai työläs prosessi kuin usein luullaan.
“Riitti, että istuimme saman pöydän ääreen päättämään, miten teknologia valjastetaan asiakkaamme parhaaksi”, Virkki sanoo.
Kaikkea kehitystyötä ei tarvitse tehdä itse, vaan kumppanukset voivat hyödyntää toinen toistensa osaamista.
“Alan uutena toimijana arvostamme suuresti kumppania, jolla on asiakaskentässä vahva ääni ja asiakkaiden luottamus”, kertoo Alanko.
Haluatko kuulla lisää?
Mika Virkki
Heading Freesi & Feelis™
- Perustettu vuonna 2018
- 26 työntekijää, 30 jälleenmyyjää
- Tarjoaa työkaluja sisäolosuhteiden digitaaliseen valvontaan, analysointiin ja optimointiin
- Feelis™ on Freesin QR-koodeilla toimiva käyttäjäviestintäportaali.
Granlund Manager
- Markkinoiden laaja-alaisin ylläpidon johtamisjärjestelmä
- Kokonaisnäkymä kiinteistön kunnossapitoon, kustannuksiin ja huoltotoimintaan
- Kaikki huolto- ja ylläpitotieto yhdessä paikassa
- Sisältää muun muassa sähköisen huoltokirjan ja palvelupyynnöt.
Lisää uutisiamme
Vesidata virtaa Granlund Manageriin
12.04.2024 – Granlund Managerin ja Smartvattenin integraatio tekee vedenkulutuksen seurannasta ja raportoinnista huomattavasti nopeampaa ja luotettavampaa. Kiristyvät vastuullisuusraportointivaatimukset korostavat integraation hyötyjä.
- Data ja digitalisaatio
- Kiinteistöjohtaminen
- Vastuullisuus
- Ylläpito
Granlundin maine vakaana ja luotettavana työnantajana ei ole syntynyt tyhjästä
10.04.2024 – Finanssikriisi, 90-luvun lama, pandemia, rakennusalan haasteet… Näissäkin maailman meille heittämissä kierrepalloissa Granlund on pysynyt vuodesta toiseen työntekijöidensä silmissä turvaa tuovana…
- Ura Granlundilla
Modelspacen ja Granlund Managerin integraatio: tehokkuutta korjaushankkeiden johtamiseen
03.04.2024 – Modelspacen ja Granlund Managerin integraation avulla johdat korjaus- ja rakennushankkeitasi tehokkaasti, kun kaikki hankkeiden johtamiseen tarvittavat tiedot löytyvät samasta paikasta.
- Data ja digitalisaatio
- Kiinteistöjohtaminen
- Ylläpito
Rakennuttamisen liiketoiminta on Granlundilla vahvassa kasvussa
02.04.2024 – Granlundin rakennuttamisen ja valvonnan liiketoiminta on kasvanut vuosikymmenessä yli 17 miljoonaan euroon. Asiakkaat arvostavat erityisesti kokonaispalvelua.
- Korjausrakentaminen
- Uudisrakentaminen
Ken Dooley palaa Granlundille Chief Data Officerin rooliin
25.03.2024 – Työskenneltyään muutaman vuoden kasvuyrityksessä, Ken Dooley palaa Granlundille tehtävänään tuoda dataliiketoimintaan uusia tuulia ja kiinteistöjen käyttäjien näkökulmaa.
- Data ja digitalisaatio
Mentorointi lisää itsetuntemusta ja tuo uusia näkemyksiä
07.03.2024 – Granlundin mentorointiohjelmassa granlundilaiset pääsevät keskustelemaan ammatti-identiteetistä ja urastaan kokeneemman konkarin kanssa. Ohjelmasta hyötyy myös mentori.
- Ura Granlundilla
Timo Palonkoski liiketoiminnan kehitysjohtajaksi Granlundille
26.02.2024 – Liiketoiminnan kasvattamisen ja kehittämisen ammattilainen Timo Palonkoski on nimitetty Granlundille liiketoiminnan kehitysjohtajan tehtävään.
- Granlund
- Nimitykset
Kansainväliset granlundilaiset osallistuvat aktiivisesti yhtiön monimuotoisuuden kehittämiseen
15.02.2024 – Granlundin kansainvälisillä työntekijöillä on paljon annettavaa työyhteisön monimuotoisuudelle ja osaamisen kasvattamiselle. Neljä Suomeen muuttanutta granlundilaista kertoo kokemuksistaan.
- Ura Granlundilla
- Vastuullisuus
Granlund teki hyvän tuloksen haastavassa markkinatilanteessa
13.02.2024 – Granlund pärjäsi hyvin vuonna 2023, vaikka kiinteistö- ja rakennusalan markkinatilanne oli haastava. Vahvat asiakassuhteet sekä erikoisosaaminen kantoivat vaikeinakin aikoina.
- Granlund
Tilaa uutiskirjeemme
Ole ensimmäisten joukossa kuulemassa Granlundin ja KiRa-alan uutisista ja uusimmista trendeistä.