Käyttäjäpalauteportaali Feelis sisältää nyt myös Granlund Managerin palvelupyynnöt
12.4.2023 – Järjestelmien välisillä integraatioilla pyritään helpottamaan kiinteistön käyttäjien ja huollon arkea. Granlund Managerin ja Feelis-portaalin ohjelmistointegraatio mahdollistaa palvelupyyntöjen lähettämisen yhtä aikaa käyttäjäpalautteen kanssa.

Mitä yhteistä on nuorella ja innokkaalla startup-yritys-Freesillä ja yli kuusikymppisellä alan konkariyrityksellä Granlundilla?
Ohjelmistoliiketoimintamme kehityspäällikkö Mika Virkin mukaan molemmat haluavat uudistaa kiinteistö- ja rakennusalaa rohkeilla kumppanuuksilla ja digitaalisilla ratkaisuilla.
Freesin kehittämän Feelis-käyttäjäpalauteportaalin ja Granlund Managerin välinen integraatio toteutettiin yhteisen asiakkaan toiveesta. Lähtötilanteessa tilojen seinillä oli sekä Feeliksen että Granlund Managerin käyttöön liittyviä QR-koodeja. Tilannetta haluttiin selkeyttää ohjelmistointegraatiolla.
Puhelimella vain luetaan tilan seinästä QR-koodi ja siirrytään Feelis-portaaliin
Antti-Jaakko Alanko, teknologiajohtaja, Freesi
Integraation ansiosta tilojen käyttäjät pääsevät katsomaan Feelis-kanavan kautta tietoja tilan sisäolosuhteista, antamaan niistä palautetta ja välittämään palvelupyynnöt Granlund Managerin sähköiseen huoltokirjaan. Palvelua on erittäin helppo käyttää.
“Puhelimella vain luetaan tilan seinästä QR-koodi ja siirrytään Feelis-portaaliin”, selittää Freesin teknologiajohtaja Antti-Jaakko Alanko.
Ohjelmistointegraatiolla parannetaan käyttäjätyytyväisyyttä
Ohjelmistointegraation ansiosta huolto saa nopeasti tiedon niin muuttuneista olosuhteista kuin rikkoutuneista lampuista. Myös huollon aikaa palvelupyyntöjen käsittelyssä säästyy.
Feelis-portaalilla palvelupyynnöt tulevat huollolle yhtä kanavaa pitkin, ja vikailmoitukset saadaan liitettyä heti myös oikeaan tilaan. Tarvittaessa palvelupyyntöjen antamismahdollisuutta voidaan rajata PIN-koodilla tietylle käyttäjäryhmälle, kuten kouluissa henkilökunnalle.
Ohjelmistointegraation suurin arvo on kaikenlaisissa kiinteistöissä käyttäjätyytyväisyyden parantuminen.
Alangon ja Virkin mielestä ohjelmistointegraation suurin arvo on kaikenlaisissa kiinteistöissä käyttäjätyytyväisyyden parantuminen. Kun käyttäjäpalaute yhdistetään mitattuun olosuhdedataan, käyttäjien hyvinvoinnin lisäksi ylläpidossa päästään optimoimaan kiinteistön teknistä toimintaa, kuten energiatehokkuutta.
Seuraavina kehitysideoina on siirtää Feeliksen kautta huoltokirjaan tietoa teknisistä havainnoista, jotka raportoidaan asiakkaille Freesin pilvipalvelun kautta. Silloin tieto vian syystä ja korjausajankohdasta virtaisi myös toiseen suuntaan: huoltokirjasta asiakkaalle.
Ohjelmistointegraatioilla helpotetaan kiinteistöjen käyttäjien arkea
Integraation tekeminen ei ollut lainkaan niin hidas tai työläs prosessi kuin usein luullaan.
“Riitti, että istuimme saman pöydän ääreen päättämään, miten teknologia valjastetaan asiakkaamme parhaaksi”, Virkki sanoo.
Kaikkea kehitystyötä ei tarvitse tehdä itse, vaan kumppanukset voivat hyödyntää toinen toistensa osaamista.
“Alan uutena toimijana arvostamme suuresti kumppania, jolla on asiakaskentässä vahva ääni ja asiakkaiden luottamus”, kertoo Alanko.
Haluatko kuulla lisää?

Mika Virkki
Heading Freesi & Feelis™

- Perustettu vuonna 2018
- 26 työntekijää, 30 jälleenmyyjää
- Tarjoaa työkaluja sisäolosuhteiden digitaaliseen valvontaan, analysointiin ja optimointiin
- Feelis™ on Freesin QR-koodeilla toimiva käyttäjäviestintäportaali.
Granlund Manager
- Markkinoiden laaja-alaisin ylläpidon johtamisjärjestelmä
- Kokonaisnäkymä kiinteistön kunnossapitoon, kustannuksiin ja huoltotoimintaan
- Kaikki huolto- ja ylläpitotieto yhdessä paikassa
- Sisältää muun muassa sähköisen huoltokirjan ja palvelupyynnöt.
Lisää uutisiamme

Pk-yrityksen vastuullisuustyö helpommaksi – uusi palvelukokonaisuus avuksi
18.06.2025 – Monissa pk-yrityksissä vastuullisuustyö on jo arkea. Rakennustuotevalmistajille suunnattu palvelukokonaisuutemme auttaa tekemään sen näkyväksi.
- Vastuullisuus

Energiatehokkuustoimien pitää tuottaa säästöjä – mutta voiko niiden onnistumista mitata?
16.06.2025 – Säästääkö energiatehokkuushanke tai energiatehokkuuspalvelu luvatun määrän energiaa? Asia pystytään selvittämään kustannustehokkaasti Granlundin uudella tekoälyä hyödyntävällä työkalulla.
- Data ja digitalisaatio
- Energia

Granlund vahvistaa sähkösuunnittelua – yrityskauppa Staconin kanssa
13.06.2025 – Helsingissä toimiva haastavaan sähkösuunnitteluun keskittynyt Stacon Oy tulee osaksi Granlundia.
- Yrityskaupat

Tuore selvitys: näin rakentaminen vaikuttaa luontoon
10.06.2025 – Usean toimijan yhteishanke valaisee rakentamisen luontojalanjälkeä. ”Jopa 99% vaikutuksista tapahtuu tontin ulkopuolella, esimerkiksi raaka-aineiden hankinnassa ja tuotevalmistuksessa”, sanoo ympäristöasiantuntija.
- Vastuullisuus

Rakennushankkeiden data viimein tehokkaassa käytössä
05.06.2025 – Uudella ratkaisulla kustannus- ja hiilitiedot voi laskea tarkasti jo hankkeen alkuvaiheessa.
- Data ja digitalisaatio
- Tuottavuus

NQE Rakennetekniikka ja NQE Teollisuus yhdistävät voimansa Granlundin kanssa
03.06.2025 – Granlund laajentaa rakennesuunnittelun osaamistaan kovan luokan osaajalla. 30.5.2025 tehdyllä yrityskaupalla NQE Rakennetekniikka Oy:sta ja NQE Teollisuus Oy:sta tulee osa Granlundia.
- Granlund
- Yrityskaupat

Markkinatutkimus: rakennusalan vastuullisuus kehittyy hitaasti
02.06.2025 – Granlundin tuoreesta rakennusalan markkinatutkimuksesta selviää, että vastuullisuuden kehitys on alalla hälyttävän hidasta.
- Vastuullisuus

Toni Tiaisesta Granlund Saimaan sähköosaston johtaja
27.05.2025 – Granlund Saimaan sähköosaston vetäjäksi siirtynyt Toni Tiainen tuo taloon monipuolista kokemusta raskaan teollisuuden sähkösuunnittelusta.
- Nimitykset

Rami Kolehmaisesta Granlund Tampereen aluejohtaja
19.05.2025 – Granlund Tampereen pitkäaikainen aluejohtaja Risto Suojanen eläköityy, ja hänen tilalleen aluetoimiston johtoon on nimitetty Rami Kolehmainen, joka tunnetaan Raami Arkkitehtien…
Tilaa uutiskirjeemme
Ole ensimmäisten joukossa kuulemassa Granlundin ja KiRa-alan uutisista ja uusimmista trendeistä.