Hyppää sisältöön
UutisetVastuullisuus ja asiantuntemus ovat tutkitusti Granlundin valtteja

Vastuullisuus ja asiantuntemus ovat tutkitusti Granlundin valtteja

23.03.2021 – Kiitos teille asiakkaamme – 99 % asiakkaistamme on meihin tyytyväisiä. Henkilöstömme asiantuntemus ja toimintamme vastuullisuus saavat huippuarvosanat tuoreimmassa asiakassuhdetutkimuksessa.

Aihepiiri
Vastuullisuus
Jaa

Loppuvuonna 2020 toteutetun tutkimuksen tulokset osoittavat, että Granlundin asiakastyytyväisyys on kokonaisuudessaan erinomaisella tasolla. “Olemme olemassa asiakkaitamme varten ja hienoa on nähdä, että tärkeimmän sidosryhmämme näkemykset meistä ovat näin positiivisia”, iloitsee toimitusjohtaja Pekka Metsi. ”Visiomme mukaisesti kuljemme yhdessä kohti kestävää ja älykästä tulevaisuutta. Nämä tulokset vahvistavat jälleen, että olemme oikealla tiellä. Toki saimme myös arvokasta palautetta kehitystarpeistamme ja niihin lupaamme aktiivisesti tarttua”.

Granlundilla on tutkitusti erittäin tyytyväisiä asiakkaita

Uusimman tutkimuksen mukaan 99 % asiakkaista on tyytyväisiä Granlundiin. 76 % asiakkaista kertoo olevansa täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundiin. Arvosanan “tyytyväinen” antaa 23 % vastaajista. Alle 1 % asiakkaista sanoo olevansa vähemmän tyytyväisiä tai tyytymättömiä Granlundiin.

Erityisen tyytyväisiä asiakkaat ovat Granlundin henkilöstön asiantuntemukseen ja ammattitaitoon: 85 % vastanneista on täysin tai hyvin tyytyväisiä asiantuntemukseen, mikä on asiantuntijatalolle äärimmäisen tärkeää. Myös yhteyshenkilöiden tavoitettavuus arvostetaan korkealle.

Asiakkaat ovat myös valmiita suosittelemaan Granlundia – yhtiön nettosuositteluindeksi (NPS) on 47. Granlundia suositellaan eniten henkilökunnan ammattitaidon ja asiantuntemuksen perusteella.

Vastuullisuus on sisäänrakennettu Granlundin DNA:han – ja se näkyy

Asiakkaat kokevat Granlundin hyvin vastuullisena yrityksenä. Tutkimukseen vastanneista asiakkaista yli 80 % on täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundin toiminnan vastuullisuuteen. ”Vastuullinen liiketoiminta varsinkin energia-asioissa on ollut jo 61 vuotta Granlundin DNA:ssa. Joka ainut projekti on meille mahdollisuus pienentää asiakkaan hiilijalanjälkeä”, sanoo Pekka Metsi. ”Positiivista on ollut huomata toimialamme lisääntyvä aktiivisuus. Kaikki rakennus- ja kiinteistöalan sektorit ovat vahvasti mukana. On ymmärretty, että jos yritys ei ota tätä vakavasti, niin se ei ehkä näe vuotta 2025”.

Aito ja avoin palaute toimii polttoaineena jatkuvalle kehittämiselle

Asiakkaiden tyytyväisyys on aina ollut Granlundin toiminnan ytimessä. Säännöllinen mittaaminen ja asiakastutkimukset ovat tärkeä osa asiakaskokemuksen jatkuvaa kehittämistä. ”Ainoa tapa kehittyä ja kehittää toimintaa on kuunnella asiakasta ja käydä avointa vuoropuhelua heidän odotuksistaan, tarpeistaan ja siitä, kuinka hyvin vastaamme niihin. Arvostamme sitä, että asiakkaat ovat valmiita antamaan meille palautetta, sillä se antaa meille mahdollisuuden jatkuvaan parantamiseen. Asiakkaat ovat kuitenkin ne, jotka lopulta määrittävät laadun”, toteaa Granlundin laatu- ja vastuullisuusjohtaja Maila Herva.

Asiakkaidemme sanoin (nosto/sitaatit sopivaan kohtaan verkkosivulla):

”Granlundin toimintakulttuuri on osoittautunut luotettavaksi. Tämä on erittäin tärkeä osa ammattitaitoa, sillä ilman molemminpuolista luottamusta lopputulos ei ole onnistunut halutulla tavalla kenenkään kannalta. Granlund on ansainnut minun luottamukseni jokaisen henkilön kohdalla.”

”Osaaminen, laatu, luotettavuus, asiakkaan tietotasoa ja ymmärrystä parantava konsultoiva ote.”

Näin asiakassuhdetutkimus toteutettiin 

Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus loka-marraskuussa 2020. Tutkimukseen vastasi lähes 300 Granlundin Suomessa toimivaa asiakasta. Laajan, säännöllisen asiakassuhdetutkimuksen lisäksi mittaamme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä käynnissä olevissa ja toteutuneista projekteistamme sekä kumppanuuksistamme.

Tutustu Granlundin strategiaan >> 

Lue lisää Granlundin vastuullisuudesta >> 

Haluatko kuulla lisää?

Molli Nyman

Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Granlund Oy

Pekka Metsi

Toimitusjohtaja
Granlund Oy

Maila Herva

Laatu- ja vastuullisuusjohtaja
Granlund Oy

Juho Lepistö EFCA Future Leaders -kilpailun neljännelle sijalle

04.06.2021 – Granlundin Juho Lepistö pärjäsi 12. kertaa järjestetyssä EFCA Future Leaders -kilpailussa ja tuli neljännelle sijalle.

Uutinen
Talotekniikan tietomalli

Talotekniikan YTV2020 laite- ja järjestelmänimistöt koekäyttöön – Granlund, Ramboll ja Sweco mukana kansallisissa talkoissa

26.05.2021 – Vakioitujen tietosisältöjen käyttö tietomalleissa hyödyttää koko rakennusalaa. Vakiointi mahdollistaa mallien koneluettavuuden ja siten automaation. YTV2020-hankkeen puitteissa on nyt määritelty talotekniikan…

Uutinen

Rakennushankkeiden kustannusohjausta tulisi muuttaa ohjaavaan suuntaan

21.04.2021 – Petteri Heinilä aloitti Granlundilla talotekniikan laskentapäällikkönä ja toi mukanaan vahvaa talotekniikan kustannuslaskennan osaamista.

Uutinen

Granlund Kuopion liikevaihto nousi koronavuonna yli 10 miljoonaan euroon

26.03.2021 – Korona ei ole hidastanut Granlund Kuopio Oy:n kasvua. Yhtiön liikevaihto nousi viime vuonna uudelle tasolle, noin 10,5 miljoonaan euroon. Myös…

Uutinen

Vastuullisuus ja asiantuntemus ovat tutkitusti Granlundin valtteja

23.03.2021 – Kiitos teille asiakkaamme – 99 % asiakkaistamme on meihin tyytyväisiä. Henkilöstömme asiantuntemus ja toimintamme vastuullisuus saavat huippuarvosanat tuoreimmassa asiakassuhdetutkimuksessa.

Uutinen

Granlund teki 2020 hyvän tuloksen koronasta huolimatta

18.03.2021 – Granlund teki vuonna 2020 hyvän tuloksen. Uudella strategiakaudella tavoitellaan 200 M€ liikevaihtoa

Uutinen

Granlundin ja Wapicen yhteisratkaisu Helsinki Energy Challengen finaalissa

16.03.2021 – Granlund ja Wapice pääsivät Flexible Future -ratkaisullaan Helsinki Energy Challenge -kilpailun finalistijoukkoon.

Uutinen

Vapaus ja vastuu kohtaavat asiantuntijan työssä

03.03.2021 – Anni Viitalan ja Andreas Lundin mielestä on mielekästä tehdä työtä, jolla voi vaikuttaa ympäröivään maailmaan. Tule Annin ja Andreaksen työkaveriksi!

Uutinen

Granlund Tampere Oy ostaa Sähkösuunnittelu Pousi Oy:n

22.02.2021 – Kaksi terveydenhuoltoon ja sairaaloihin erikoistunutta sähköosaajaa päätyvät saman katon alle, kun Granlund-konserniin kuuluva Granlund Tampere Oy ostaa koko sähkösuunnittelu Pousi…

Uutinen

Mitä tietoa etsit?