Vastuullisuus ja asiantuntemus ovat tutkitusti Granlundin valtteja
23.3.2021 – Kiitos teille asiakkaamme – 99 % asiakkaistamme on meihin tyytyväisiä. Henkilöstömme asiantuntemus ja toimintamme vastuullisuus saavat huippuarvosanat tuoreimmassa asiakassuhdetutkimuksessa.
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2021/05/granlund_asiakassuhdetutkimus_graafi_1080x1080px_03_2021_2-1081x1080.png)
Loppuvuonna 2020 toteutetun tutkimuksen tulokset osoittavat, että Granlundin asiakastyytyväisyys on kokonaisuudessaan erinomaisella tasolla. “Olemme olemassa asiakkaitamme varten ja hienoa on nähdä, että tärkeimmän sidosryhmämme näkemykset meistä ovat näin positiivisia”, iloitsee toimitusjohtaja Pekka Metsi. ”Visiomme mukaisesti kuljemme yhdessä kohti kestävää ja älykästä tulevaisuutta. Nämä tulokset vahvistavat jälleen, että olemme oikealla tiellä. Toki saimme myös arvokasta palautetta kehitystarpeistamme ja niihin lupaamme aktiivisesti tarttua”.
Granlundilla on tutkitusti erittäin tyytyväisiä asiakkaita
Uusimman tutkimuksen mukaan 99 % asiakkaista on tyytyväisiä Granlundiin. 76 % asiakkaista kertoo olevansa täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundiin. Arvosanan “tyytyväinen” antaa 23 % vastaajista. Alle 1 % asiakkaista sanoo olevansa vähemmän tyytyväisiä tai tyytymättömiä Granlundiin.
Erityisen tyytyväisiä asiakkaat ovat Granlundin henkilöstön asiantuntemukseen ja ammattitaitoon: 85 % vastanneista on täysin tai hyvin tyytyväisiä asiantuntemukseen, mikä on asiantuntijatalolle äärimmäisen tärkeää. Myös yhteyshenkilöiden tavoitettavuus arvostetaan korkealle.
Asiakkaat ovat myös valmiita suosittelemaan Granlundia – yhtiön nettosuositteluindeksi (NPS) on 47. Granlundia suositellaan eniten henkilökunnan ammattitaidon ja asiantuntemuksen perusteella.
Vastuullisuus on sisäänrakennettu Granlundin DNA:han – ja se näkyy
Asiakkaat kokevat Granlundin hyvin vastuullisena yrityksenä. Tutkimukseen vastanneista asiakkaista yli 80 % on täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundin toiminnan vastuullisuuteen. ”Vastuullinen liiketoiminta varsinkin energia-asioissa on ollut jo 61 vuotta Granlundin DNA:ssa. Joka ainut projekti on meille mahdollisuus pienentää asiakkaan hiilijalanjälkeä”, sanoo Pekka Metsi. ”Positiivista on ollut huomata toimialamme lisääntyvä aktiivisuus. Kaikki rakennus- ja kiinteistöalan sektorit ovat vahvasti mukana. On ymmärretty, että jos yritys ei ota tätä vakavasti, niin se ei ehkä näe vuotta 2025”.
Aito ja avoin palaute toimii polttoaineena jatkuvalle kehittämiselle
Asiakkaiden tyytyväisyys on aina ollut Granlundin toiminnan ytimessä. Säännöllinen mittaaminen ja asiakastutkimukset ovat tärkeä osa asiakaskokemuksen jatkuvaa kehittämistä. ”Ainoa tapa kehittyä ja kehittää toimintaa on kuunnella asiakasta ja käydä avointa vuoropuhelua heidän odotuksistaan, tarpeistaan ja siitä, kuinka hyvin vastaamme niihin. Arvostamme sitä, että asiakkaat ovat valmiita antamaan meille palautetta, sillä se antaa meille mahdollisuuden jatkuvaan parantamiseen. Asiakkaat ovat kuitenkin ne, jotka lopulta määrittävät laadun”, toteaa Granlundin laatu- ja vastuullisuusjohtaja Maila Herva.
Asiakkaidemme sanoin
”Granlundin toimintakulttuuri on osoittautunut luotettavaksi. Tämä on erittäin tärkeä osa ammattitaitoa, sillä ilman molemminpuolista luottamusta lopputulos ei ole onnistunut halutulla tavalla kenenkään kannalta. Granlund on ansainnut minun luottamukseni jokaisen henkilön kohdalla.”
”Osaaminen, laatu, luotettavuus, asiakkaan tietotasoa ja ymmärrystä parantava konsultoiva ote.”
Näin asiakassuhdetutkimus toteutettiin
Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus loka-marraskuussa 2020. Tutkimukseen vastasi lähes 300 Granlundin Suomessa toimivaa asiakasta. Laajan, säännöllisen asiakassuhdetutkimuksen lisäksi mittaamme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä käynnissä olevissa ja toteutuneista projekteistamme sekä kumppanuuksistamme.
Haluatko kuulla lisää?
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2021/04/Nyman-Molli-05-10x10-1-768x768.jpg)
Molli Nyman
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2021/04/Pekka-Metsi-nelio-768x768.jpg)
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2021/04/herva-maila-nelio-933x768.jpg)
![K-Labin perustajat: Paul Compensato, Karl Lambert ja Graham Edge](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/06/K-Lab-Paul-Compensato-Karl-Lambert-Graham-Edge-1024x768.jpg)
Granlund vahvistaa datakeskusliiketoimintaansa Ruotsissa yrityskaupalla
27.06.2024 – Granlund laajentaa datakeskusliiketoimintaansa Ruotsissa ostamalla K-Lab Projektering AB:n osake-enemmistön. Granlund on yksi Pohjoismaiden merkittävimmistä datakeskusten suunnittelu- ja konsultointiosaajista, ja vahvistaa…
- Yrityskaupat
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/06/Granlund-3-1152x768.jpg)
Granlund vahvistaa omistuspohjaansa – kansainvälinen ICG sijoittajaksi
19.06.2024 – Granlund vahvistaa omistuspohjaansa uuden kansainvälisen sijoittajan, ICG:n myötä. Tavoitteena on kiihdyttää Granlundin kansainvälistä kasvua ja laajenemista.
- Granlund
- Yrityskaupat
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/06/Projektivision-tiimi-Granlundilla1-web-1152x768.jpg)
“Olemme yleensä viimeinen asiantuntija, joka poistuu kohteesta”
17.06.2024 – Granlund Tampereella työskentelee kokenut nelikko, joka tuntee sairaalatekniikan perusteellisesti. Vahva osaaminen auttaa viemään vaativat sairaalahankkeet onnistuneesti maaliin.
- Suunnittelu
- Talotekniikka
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/06/Tyni_Jukka_17_15x22cm-vaaka-1.jpg)
Jukka Tyni: “Asiakkaiden luottamus on tämän työn suola”
11.06.2024 – Granlundin varatoimitusjohtaja Jukka Tyni jää eläkkeelle, mutta jatkaa asiakkaiden palvelua Senior Advisorina. Lähes 40 vuodessa LVI-alalla on nähty nousuja ja…
- Granlund
- Ura Granlundilla
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/04/2022-mies-niska-lahelta-nainen-web-2-1152x768.jpg)
Vahva yrityskulttuuri Granlundin henkilöstötyytyväisyyden perustana
05.06.2024 – Granlundilaisista valtaosa, 94 prosenttia, on tyytyväisiä Granlundiin työpaikkana. Granlundilaiset antavat työpaikalleen arvosanaksi 4,13 asteikolla 1–5. Mikä on korkean henkilöstötyytyväisyyden salaisuus?
- Granlund
- Ura Granlundilla
![Pekka Metsi, CEO of Granlund](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/03/Pekka-Metsi_42_web-edited-2-1152x768.jpg)
Granlund jatkaa vahvaa liiketoimintaa
28.05.2024 – Liikevaihto kasvoi alkuvuodesta 12 prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan jaksoon. Kaikilla liiketoiminta-alueilla riittää töitä.
- Granlund
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/05/Telia_Data_center_julkisivu_ilta.png)
Telia kasvattaa datakeskustehoja – tekoäly nostaa datakeskusten kapasiteettitarvetta
20.05.2024 – Tekoälypalvelujen yleistyminen kasvattaa Pohjoismaissa datakeskusten kapasiteettitarvetta noin 30 prosenttia vuosittain. Telia Helsinki Data Centerissä rakennetaan parhaillaan 4 MW lisää kapasiteettia.
- Data ja digitalisaatio
![Rakennesuunnittelu Granlund](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/05/rakennesuunnittelu_Vierumaki_HolidayClub_8_web-1152x768.jpg)
Granlund laajentaa rakennesuunnittelun liiketoimintaa
14.05.2024 – Talotekniikan markkinajohtaja laajentaa rakennesuunnittelun liiketoimintaansa. Palveluissa tullaan keskittymään erityisen vaativiin kohteisiin ja vähähiiliseen rakentamiseen.
- Korjausrakentaminen
- Suunnittelu
- Tuottavuus
![](https://www.granlund.fi/wp-content/uploads/2024/04/Vedenkulutus-web-1152x768.jpg)
Vesidata virtaa Granlund Manageriin
12.04.2024 – Granlund Managerin ja Smartvattenin integraatio tekee vedenkulutuksen seurannasta ja raportoinnista huomattavasti nopeampaa ja luotettavampaa. Kiristyvät vastuullisuusraportointivaatimukset korostavat integraation hyötyjä.
- Data ja digitalisaatio
- Kiinteistöjohtaminen
- Vastuullisuus
- Ylläpito