Hyppää sisältöön
UutinenVastuullisuus ja asiantuntemus ovat tutkitusti Granlundin valtteja

Vastuullisuus ja asiantuntemus ovat tutkitusti Granlundin valtteja

23.3.2021 – Kiitos teille asiakkaamme – 99 % asiakkaistamme on meihin tyytyväisiä. Henkilöstömme asiantuntemus ja toimintamme vastuullisuus saavat huippuarvosanat tuoreimmassa asiakassuhdetutkimuksessa.

Aihepiiri
Vastuullisuus
Jaa

Loppuvuonna 2020 toteutetun tutkimuksen tulokset osoittavat, että Granlundin asiakastyytyväisyys on kokonaisuudessaan erinomaisella tasolla. “Olemme olemassa asiakkaitamme varten ja hienoa on nähdä, että tärkeimmän sidosryhmämme näkemykset meistä ovat näin positiivisia”, iloitsee toimitusjohtaja Pekka Metsi. ”Visiomme mukaisesti kuljemme yhdessä kohti kestävää ja älykästä tulevaisuutta. Nämä tulokset vahvistavat jälleen, että olemme oikealla tiellä. Toki saimme myös arvokasta palautetta kehitystarpeistamme ja niihin lupaamme aktiivisesti tarttua”.

Granlundilla on tutkitusti erittäin tyytyväisiä asiakkaita

Uusimman tutkimuksen mukaan 99 % asiakkaista on tyytyväisiä Granlundiin. 76 % asiakkaista kertoo olevansa täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundiin. Arvosanan “tyytyväinen” antaa 23 % vastaajista. Alle 1 % asiakkaista sanoo olevansa vähemmän tyytyväisiä tai tyytymättömiä Granlundiin.

Erityisen tyytyväisiä asiakkaat ovat Granlundin henkilöstön asiantuntemukseen ja ammattitaitoon: 85 % vastanneista on täysin tai hyvin tyytyväisiä asiantuntemukseen, mikä on asiantuntijatalolle äärimmäisen tärkeää. Myös yhteyshenkilöiden tavoitettavuus arvostetaan korkealle.

Asiakkaat ovat myös valmiita suosittelemaan Granlundia – yhtiön nettosuositteluindeksi (NPS) on 47. Granlundia suositellaan eniten henkilökunnan ammattitaidon ja asiantuntemuksen perusteella.

Vastuullisuus on sisäänrakennettu Granlundin DNA:han – ja se näkyy

Asiakkaat kokevat Granlundin hyvin vastuullisena yrityksenä. Tutkimukseen vastanneista asiakkaista yli 80 % on täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundin toiminnan vastuullisuuteen. ”Vastuullinen liiketoiminta varsinkin energia-asioissa on ollut jo 61 vuotta Granlundin DNA:ssa. Joka ainut projekti on meille mahdollisuus pienentää asiakkaan hiilijalanjälkeä”, sanoo Pekka Metsi. ”Positiivista on ollut huomata toimialamme lisääntyvä aktiivisuus. Kaikki rakennus- ja kiinteistöalan sektorit ovat vahvasti mukana. On ymmärretty, että jos yritys ei ota tätä vakavasti, niin se ei ehkä näe vuotta 2025”.

Aito ja avoin palaute toimii polttoaineena jatkuvalle kehittämiselle

Asiakkaiden tyytyväisyys on aina ollut Granlundin toiminnan ytimessä. Säännöllinen mittaaminen ja asiakastutkimukset ovat tärkeä osa asiakaskokemuksen jatkuvaa kehittämistä. ”Ainoa tapa kehittyä ja kehittää toimintaa on kuunnella asiakasta ja käydä avointa vuoropuhelua heidän odotuksistaan, tarpeistaan ja siitä, kuinka hyvin vastaamme niihin. Arvostamme sitä, että asiakkaat ovat valmiita antamaan meille palautetta, sillä se antaa meille mahdollisuuden jatkuvaan parantamiseen. Asiakkaat ovat kuitenkin ne, jotka lopulta määrittävät laadun”, toteaa Granlundin laatu- ja vastuullisuusjohtaja Maila Herva.

Asiakkaidemme sanoin

”Granlundin toimintakulttuuri on osoittautunut luotettavaksi. Tämä on erittäin tärkeä osa ammattitaitoa, sillä ilman molemminpuolista luottamusta lopputulos ei ole onnistunut halutulla tavalla kenenkään kannalta. Granlund on ansainnut minun luottamukseni jokaisen henkilön kohdalla.”

”Osaaminen, laatu, luotettavuus, asiakkaan tietotasoa ja ymmärrystä parantava konsultoiva ote.”

Näin asiakassuhdetutkimus toteutettiin 

Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus loka-marraskuussa 2020. Tutkimukseen vastasi lähes 300 Granlundin Suomessa toimivaa asiakasta. Laajan, säännöllisen asiakassuhdetutkimuksen lisäksi mittaamme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä käynnissä olevissa ja toteutuneista projekteistamme sekä kumppanuuksistamme.

Tutustu Granlundin strategiaan >> 

Lue lisää Granlundin vastuullisuudesta >> 

Haluatko kuulla lisää?

Molli Nyman

Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Granlund Oy

Pekka Metsi

Konsernijohtaja
Granlund Oy

Maila Herva

Laatu- ja vastuullisuusjohtaja
Granlund Oy

Maakaasulämmitykselle löytyy kustannustehokkaita vaihtoehtoja

30.06.2022 – Maakaasun korvaamiseen kiinteistön lämmityksessä löytyy useita vaihtoehtoja. Hyvällä suunnittelulla investoinnit ovat myös taloudellisesti kannattavia.

Uutinen

10 Kysymystä energiamurroksesta

29.06.2022 – Ota tiedot haltuun kiinteistö- ja rakennusalaan vahvasti vaikuttavasta energiamurroksesta! Vastaajina toimivat energiamurroksen asiantuntijat Asta Autelo Granlundilta ja Aki Toivanen Vanguard…

Uutinen

Koululaisten kesäkerho helpottaa vanhempien arkea

28.06.2022 – Granlundin pääkonttorilla pienet kesälomalaiset pääsivät nauttimaan monipuolisesta toiminnasta ja retkistä työntekijöiden lapsille suunnatussa kesäkerhossa.

Uutinen
Jarkko Hilme pyöräilee työsuhdepyörällään töihin ja työmaille.

Työsuhdepyörä toteutti haaveen

09.06.2022 – Työmatkan kulkupelin valinnalla on iso vaikutus hiilidioksidipäästöihin. Kun granlundilaiset polkevat töihin, pienenee myös Granlundin hiilijalanjälki.

Uutinen

Granlund Saimaa ja Imatran Arkkitehtuuritoimisto yhdistyvät

01.06.2022 – Granlund Saimaa vahvistaa arkkitehtiosaamistaan Imatralla ostamalla koko Imatran Arkkitehtuuritoimisto Oy:n osakekannan.

Uutinen

Granlund Kuopion kova osaaminen rakennusautomaatiossa kerää kiitosta

04.05.2022 – Rakennusautomaation rooli korostuu energiatehokkuudessa ja hyvien sisäolosuhteiden ylläpidossa. Granlund Kuopiossa automaation suunnittelusta vastaa rautainen tiimi.

Uutinen

Suunnittelutyön puitteet ovat kunnossa Granlund Tampereella

03.05.2022 – Työsuhde-etujen ja miellyttävien toimitilojen lisäksi Granlund Tampereella panostetaan työnteon mielekkyyteen.

Uutinen

”Tylsää tekemistä ei tarvitse pelätä” – Rakennusalan moniottelijat viihtyvät Korjausrakentamisen osastolla

29.04.2022 – Granlundin Korjausrakentamisen osastolla saa todella kattavan läpileikkauksen rakennusalasta Suomessa. Työhön saa tukea osaavilta ja avuliailta työkavereilta ja tiimiläisten ammattitaitoa arvostetaan…

Uutinen

Neljä rahanarvoista ohjetta – onnistunut energiaremontti säästää heti juoksevia kuluja

26.04.2022 – Liian hyvältä kuulostavat myyntipuheet ovat hälytysmerkki energiaremonttia suunniteltaessa.

Uutinen

Mitä tietoa etsit?