Uutiset

Käyttäjäpalautteella paremmat sisäolosuhteet – Granlund PULSE™ -palvelu auttaa kuuntelemaan kiinteistön käyttäjiä

PULSE™ on Suomessa uraauurtava kiinteistön käyttäjäpalautteen keruu- ja raportointijärjestelmä.

Uutinen

Granlund PULSE-palvelujen tavoitteena on parantaa työskentelyolosuhteita ja työssä viihtymistä. ”Jokainen palaute vaikuttaa välittömästi kiinteistön sisäolosuhteista kertovaan PULSE-lukuun, joka kertoo kiinteistön ja sen eri tilojen sisäolosuhteista käyttäjien hyvinvoinnin näkökulmasta”, kertoo Granlundin Energiahallintapalvelujen asiantuntija Ilkka Kasari.

Palautteen antaminen onnistuu kaikkien käyttäjien saatavilla olevalla PULSE-nettisivulla, älypuhelimen mobiilisovelluksella tai kiinteistön yleisistä tiloista löytyvillä palautteenantonapeilla.

”Käyttäjät voivat antaa palautetta esimerkiksi, jos tila koetaan liian kylmänä tai kuumana, jos sisäilmanlaatu on huono tai tilassa on outoja hajuja. Myös myönteisen palautteen antaminen on mahdollista, vaikkapa raikkaasta sisäilmasta tai muista onnistuneista ylläpitotoimista”, Kasari korostaa.

Palauteprosessi osana kiinteistön kehittämistä

PULSEn käyttöön liittyy aina palauteprosessi. Sen lisäksi, että tiloissa liikkuvia ihmisiä kuunnellaan, käyttäjien kokemukset vaikuttavat suoraan kiinteistön ylläpidon kehittämiseen.

”Analysoimme määrävälein kaiken annetun palautteen ja käyttäjähavainnot sekä kirjoitamme niiden pohjalta raportin”, Kasari kertoo. ”Sitten käymme palautteen läpi kiinteistön ylläpitäjien, kuten teknisen isännöitsijän, kanssa. PULSEn ideana on sekä kerätä vuokralaisten kokemuksia että vaikuttaa ylläpidon toimintatapoihin. PULSElla parannetaankin aidosti käyttäjien hyvinvointia tiloissa.”

IVG Polaria kiinnostaa vuokralaistyytyväisyys


Asiakaslähtöisyyttä ennakkoluulottomasti korostava kiinteistösijoitusyhtiö IVG Polar otti Granlund PULSE™ -palvelun käyttöön huhtikuussa Helsingin Vallilassa sijaitsevassa vuokrakiinteistössään.

”Yleensä vuokralaispalautetta saadaan vain yksittäisillä kyselytutkimuksilla, mutta IVG Polar halusi kerätä käyttäjäkokemuksia laajemmin ja jatkuvammin”, Kasari kertoo. ”PULSE-laitteet ovat jo herättäneet kiinteistön käyttäjissä positiivista ihmetystä ja mielenkiintoa.”

Artikkeli on julkaistu kokonaisuudessaan Halfdone 1/2017 -asiakaslehdessä.

Takaisin uutisiin

Jaa artikkeli