Uutiset

Yhteistyö Espoon kaupungin kanssa laajenee auditointipalveluihin

Granlund on seuraavat neljä vuotta Espoon kaupungin Tilapalvelut -liikelaitoksen kiinteistönhoidon auditointipalvelujen tuottaja.

Uutinen

Granlund Managerin mobiilisti toimiva laatuauditointityökalu ja siihen liittyvä auditointipalvelu on otettu käyttöön Espoon kaupungin Tilapalvelut-liikelaitoksen yli 400 kohteessa. Nyt kiinteistönhoidon ja siivouksen sähköiset auditointiraportit valmistuvat jo kohteessa.

Kiinteistönhoidon ja siivouksen laadun mittaaminen on Espoon kaupungille erittäin tärkeää.

”Siirryimme viime vuoden lopulla koekäyttämään Granlund Managerin auditointityökalua, jossa on omat osionsa esimerkiksi ulkoalueille, kiinteistö- ja rakennustekniikalle sekä turvallisuudelle”, kertoo Espoon kaupungin Tilapalvelut-liikelaitoksen laatupäällikkö Atso Selkälä.

Espoon kaupungin Tilapalvelut sai muokata työkalua omien tarpeidensa mukaan.

”Olemme siihen erittäin tyytyväisiä, varsinkin mobiiliversioon. Granlundin asiantuntijoiden kanssa on ollut helppo tehdä töitä, koska yhteydenpito toimii ja alan asiantuntemusta todella löytyy.”

Granlund on seuraavat neljä vuotta Espoon kaupungin Tilapalvelut -liikelaitokselle myös kiinteistönhoidon auditointipalvelujen tuottaja.

”Granlundin asiantuntijat suorittavat kenttäkierrokset kohteissa kolme kertaa vuodessa ja raportoivat auditointien tulokset minulle. Ulkopuolisen asiantuntijan tekemänä auditointi on varmasti puolueeton ja tuo uuden kulman asioiden arviointiin.”

Poikkeamiin laadussa puututaan nopeasti ja joustavasti

Granlund Manager Mobile on tehnyt laadun seuraamisesta aikaisempaa joustavampaa.

”Mobiilityökalulla on mahdollista reagoida epäkohtiin saman tien, vaikka kohdekäynnille olisi menty muista syistä. Kaikki tieto kerätään samaan järjestelmään, jolloin näemme raporteista heti poikkeamat ja voimme puuttua asioihin esimerkiksi ohjeistamalla, parantamalla tiedotusta tai järjestämällä koulutuksia.”

Laadukas kiinteistönhoito näkyy kentällä

Kiinteistönhoidon ja sen valvonnan kuuluu Selkälän mielestä näkyä myös tilojen käyttäjille.

”Laadun seurannan ja ylläpidon kannalta on tärkeää, että kiinteistönhoidon esimies näkyy kiinteistönhoitajille ja he taas edelleen tilojen käyttäjille. Loppukäyttäjien on tärkeää nähdä, että me teemme työmme ja lisäksi valvomme omaa toimintaamme.”

Asiakas- ja työntekijätyytyväisyys kulkevat käsi kädessä.

”Olemme käyneet uutta auditointityökalua läpi kiinteistönhoitajiemme kanssa, mikä on lisännyt luottamusta ja vapaamuotoista keskustelua kentällä. Alkuvaiheen pelot uudesta kyttäysvälineestä ovatkin kaikonneet, ja digitaalisuus on pikemminkin lisännyt yhteistyötä.”

Takaisin uutisiin

Jaa artikkeli