Hyppää sisältöön
UutinenRakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin QR-koodilla

Rakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin QR-koodilla

15.8.2019 – Granlund Manageriin on kehitetty uusi ominaisuus, jonka avulla tilan käyttäjällä on mahdollisuus lähettää palvelupyyntöjä skannaamalla tilaan tulostettu QR-koodi. Käyttäjätunnuksia tai rekisteröitymistä ei tarvita.

Aihepiiri
Data ja digitalisaatio
Jaa

QR-koodi-ominaisuus on kehitetty asiakkaiden toiveesta. Tavoitteena on palvella paremmin erilaisten tilojen käyttäjiä ja antaa heille mahdollisuus tehdä vikailmoitus Granlund Manageriin helposti ilman rekisteröitymistä. Monissa rakennuksissa on kätevää, että palvelupyynnön voi jättää myös ohjelmiston satunnainen käyttäjä, kuten vierailija tai asiakas.

QR-koodi sisältää mobiililaitteella luettavan tunnisteen, joka on käytännössä nettiosoite. Uutta ominaisuutta voidaankin hyödyntää myös pelkkänä nettilinkkinä. Koodi ja linkki ohjaavat käyttäjän vikailmoituslomakkeelle, joka on tehty varta vasten tietylle tilalle. Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista. Käyttäjätunnuksia tai salasanoja ei tarvita. Ongelman ylöskirjaaminen riittää.

Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista.

QR-koodin sijoituspaikka ohjaa sen käyttöä

Oma QR-koodi voidaan luoda Granlund Manager -järjestelmän kohdehierarkiassa mille tahansa objektille, jolloin palvelupyyntö kohdistuu suoraan tiettyyn rakennukseen, kerrokseen tai tilaan.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla. Kauppakeskuksessa koodi voidaan sijoittaa näkyvälle paikalle kaikkien käyttöön tai myymälätiskin taakse rajatulle käyttäjäryhmälle. QR-koodilla palvelupyyntö voidaan kohdistaa myös laitetasolla vaikkapa yksittäiseen IV-koneeseen.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla.

Tietoturvallinen tapa lisätä tilan käyttäjien tyytyväisyyttä

Tietoturvallisuus on olennainen osa palvelupyyntöjen hallinnointia QR-koodilla. Ratkaisu on suunniteltu niin, ettei sitä voi väärinkäyttää.

QR-ominaisuus on tilan käyttäjille helppo keino raportoida ongelmista, mikä tekee siitä tehokkaan laadunvarmistuksen työkalun. Käyttäjätyytyväisyys paranee, kun epäkohdat hoidetaan kuntoon nopeasti.

”Pitkällä aikavälillä QR-koodin käytöllä voidaan luoda kokonaan uusia toimintatapoja, mikä vaikuttaa kiinteistön ylläpidon kustannuksiin ja käyttäjätyytyväisyyteen. Lisäksi ratkaisu avaa mahdollisuuksia erityyppiseen tiedonkeruuseen kentältä. QR-koodilla voidaan esimerkiksi pyytää asiakaspalautetta paljon ihmisiä sisältävissä kohteissa, kuten urheilu- ja tapahtuma-areenoilla”, kertoo Granlund Manager -palvelujen ja -ohjelmistojen tuotejohtaja Kimmo Mattila.

Lue lisää

Uts­joen kun­ta aloit­ti suun­ni­tel­mal­li­sen kiin­teis­tön­hoi­don Gran­lund Ma­na­ge­ril­la
Ve­ri­tak­sen kiin­teis­tö­jen ener­gian­ku­lu­tus­ta seu­ra­taan ja etä­val­vo­taan Gran­lund Ma­na­ge­ril­la

Haluatko kuulla lisää?

Kimmo Mattila

Liiketoimintajohtaja, Granlund Manager & Data
Granlund Oy

K-Labin perustajat: Paul Compensato, Karl Lambert ja Graham Edge

Granlund vahvistaa datakeskusliiketoimintaansa Ruotsissa yrityskaupalla

27.06.2024 – Granlund laajentaa datakeskusliiketoimintaansa Ruotsissa ostamalla K-Lab Projektering AB:n osake-enemmistön. Granlund on yksi Pohjoismaiden merkittävimmistä datakeskusten suunnittelu- ja konsultointiosaajista, ja vahvistaa…

Uutinen

Granlund vahvistaa omistuspohjaansa – kansainvälinen ICG sijoittajaksi

19.06.2024 – Granlund vahvistaa omistuspohjaansa uuden kansainvälisen sijoittajan, ICG:n myötä. Tavoitteena on kiihdyttää Granlundin kansainvälistä kasvua ja laajenemista.

Uutinen

“Olemme yleensä viimeinen asiantuntija, joka poistuu kohteesta”

17.06.2024 – Granlund Tampereella työskentelee kokenut nelikko, joka tuntee sairaalatekniikan perusteellisesti. Vahva osaaminen auttaa viemään vaativat sairaalahankkeet onnistuneesti maaliin.

Uutinen

Jukka Tyni: “Asiakkaiden luottamus on tämän työn suola”

11.06.2024 – Granlundin varatoimitusjohtaja Jukka Tyni jää eläkkeelle, mutta jatkaa asiakkaiden palvelua Senior Advisorina. Lähes 40 vuodessa LVI-alalla on nähty nousuja ja…

Uutinen

Vahva yrityskulttuuri Granlundin henkilöstötyytyväisyyden perustana

05.06.2024 – Granlundilaisista valtaosa, 94 prosenttia, on tyytyväisiä Granlundiin työpaikkana. Granlundilaiset antavat työpaikalleen arvosanaksi 4,13 asteikolla 1–5. Mikä on korkean henkilöstötyytyväisyyden salaisuus?

Uutinen
Pekka Metsi, CEO of Granlund

Granlund jatkaa vahvaa liiketoimintaa

28.05.2024 – Liikevaihto kasvoi alkuvuodesta 12 prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan jaksoon. Kaikilla liiketoiminta-alueilla riittää töitä.

Uutinen

Telia kasvattaa datakeskustehoja – tekoäly nostaa datakeskusten kapasiteettitarvetta

20.05.2024 – Tekoälypalvelujen yleistyminen kasvattaa Pohjoismaissa datakeskusten kapasiteettitarvetta noin 30 prosenttia vuosittain. Telia Helsinki Data Centerissä rakennetaan parhaillaan 4 MW lisää kapasiteettia.

Uutinen
Rakennesuunnittelu Granlund

Granlund laajentaa rakennesuunnittelun liiketoimintaa

14.05.2024 – Talotekniikan markkinajohtaja laajentaa rakennesuunnittelun liiketoimintaansa. Palveluissa tullaan keskittymään erityisen vaativiin kohteisiin ja vähähiiliseen rakentamiseen.

Uutinen

Vesidata virtaa Granlund Manageriin

12.04.2024 – Granlund Managerin ja Smartvattenin integraatio tekee vedenkulutuksen seurannasta ja raportoinnista huomattavasti nopeampaa ja luotettavampaa. Kiristyvät vastuullisuusraportointivaatimukset korostavat integraation hyötyjä.

Uutinen

Mitä tietoa etsit?