Hyppää sisältöön
UutinenRakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin QR-koodilla

Rakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin QR-koodilla

15.8.2019 – Granlund Manageriin on kehitetty uusi ominaisuus, jonka avulla tilan käyttäjällä on mahdollisuus lähettää palvelupyyntöjä skannaamalla tilaan tulostettu QR-koodi. Käyttäjätunnuksia tai rekisteröitymistä ei tarvita.

Aihepiiri
Data ja digitalisaatio
Jaa

QR-koodi-ominaisuus on kehitetty asiakkaiden toiveesta. Tavoitteena on palvella paremmin erilaisten tilojen käyttäjiä ja antaa heille mahdollisuus tehdä vikailmoitus Granlund Manageriin helposti ilman rekisteröitymistä. Monissa rakennuksissa on kätevää, että palvelupyynnön voi jättää myös ohjelmiston satunnainen käyttäjä, kuten vierailija tai asiakas.

QR-koodi sisältää mobiililaitteella luettavan tunnisteen, joka on käytännössä nettiosoite. Uutta ominaisuutta voidaankin hyödyntää myös pelkkänä nettilinkkinä. Koodi ja linkki ohjaavat käyttäjän vikailmoituslomakkeelle, joka on tehty varta vasten tietylle tilalle. Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista. Käyttäjätunnuksia tai salasanoja ei tarvita. Ongelman ylöskirjaaminen riittää.

Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista.

QR-koodin sijoituspaikka ohjaa sen käyttöä

Oma QR-koodi voidaan luoda Granlund Manager -järjestelmän kohdehierarkiassa mille tahansa objektille, jolloin palvelupyyntö kohdistuu suoraan tiettyyn rakennukseen, kerrokseen tai tilaan.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla. Kauppakeskuksessa koodi voidaan sijoittaa näkyvälle paikalle kaikkien käyttöön tai myymälätiskin taakse rajatulle käyttäjäryhmälle. QR-koodilla palvelupyyntö voidaan kohdistaa myös laitetasolla vaikkapa yksittäiseen IV-koneeseen.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla.

Tietoturvallinen tapa lisätä tilan käyttäjien tyytyväisyyttä

Tietoturvallisuus on olennainen osa palvelupyyntöjen hallinnointia QR-koodilla. Ratkaisu on suunniteltu niin, ettei sitä voi väärinkäyttää.

QR-ominaisuus on tilan käyttäjille helppo keino raportoida ongelmista, mikä tekee siitä tehokkaan laadunvarmistuksen työkalun. Käyttäjätyytyväisyys paranee, kun epäkohdat hoidetaan kuntoon nopeasti.

”Pitkällä aikavälillä QR-koodin käytöllä voidaan luoda kokonaan uusia toimintatapoja, mikä vaikuttaa kiinteistön ylläpidon kustannuksiin ja käyttäjätyytyväisyyteen. Lisäksi ratkaisu avaa mahdollisuuksia erityyppiseen tiedonkeruuseen kentältä. QR-koodilla voidaan esimerkiksi pyytää asiakaspalautetta paljon ihmisiä sisältävissä kohteissa, kuten urheilu- ja tapahtuma-areenoilla”, kertoo Granlund Manager -palvelujen ja -ohjelmistojen tuotejohtaja Kimmo Mattila.

Lue lisää

Uts­joen kun­ta aloit­ti suun­ni­tel­mal­li­sen kiin­teis­tön­hoi­don Gran­lund Ma­na­ge­ril­la
Ve­ri­tak­sen kiin­teis­tö­jen ener­gian­ku­lu­tus­ta seu­ra­taan ja etä­val­vo­taan Gran­lund Ma­na­ge­ril­la

Haluatko kuulla lisää?

Kimmo Mattila

Liiketoimintajohtaja
Granlund Oy

Timo Palonkoski, Granlund

Timo Palonkoski liiketoiminnan kehitysjohtajaksi Granlundille

26.02.2024 – Liiketoiminnan kasvattamisen ja kehittämisen ammattilainen Timo Palonkoski on nimitetty Granlundille liiketoiminnan kehitysjohtajan tehtävään.

Uutinen
Davor Stjelja, Priyanka Thapa, Anna Korolyuk ja Nhung Nguyen

Kansainväliset granlundilaiset osallistuvat aktiivisesti yhtiön monimuotoisuuden kehittämiseen

15.02.2024 – Granlundin kansainvälisillä työntekijöillä on paljon annettavaa työyhteisön monimuotoisuudelle ja osaamisen kasvattamiselle. Neljä Suomeen muuttanutta granlundilaista kertoo kokemuksistaan.

Uutinen
Pekka Metsi, Granlund

Granlund teki hyvän tuloksen haastavassa markkinatilanteessa

13.02.2024 – Granlund pärjäsi hyvin vuonna 2023, vaikka kiinteistö- ja rakennusalan markkinatilanne oli haastava. Vahvat asiakassuhteet sekä erikoisosaaminen kantoivat vaikeinakin aikoina.

Uutinen

Granlund Oy ja Rakennuttajatoimisto Rantatupa Oy yhdistyvät

31.01.2024 – Granlund Oy on ostanut lahtelaisen Rakennuttajatoimisto Rantatupa Oy:n. Yrityskaupan vahvistamana Granlund tarjoaa jatkossa rakennuttamisen ja valvonnan palveluja myös Lahden alueella.

Uutinen

YAMK-opinnot töiden ohella ei ollut helppo rasti – mutta kyllä kannatti

09.01.2024 – Kaksi lasta, nousujohteinen ura, kiireinen arki ja opinnäytetyö. YAMK-opintonsa ruuhkavuosien aikana suorittanut Asta Autelo kannustaa kaikesta huolimatta muitakin opiskelemaan töiden…

Uutinen

PTS-hankkeiden kulut tiukkaan hallintaan Granlund Managerin ja Scudo Pron integraatiolla

04.01.2024 – Rakennusten hankevaiheen ja käyttövaiheen data on tuotu lähemmäs toisiaan. Granlund Managerin ja Scudo Pron välisen integraation keskeisiä hyötyjä ovat sujuva…

Uutinen

Vuoden 2023 palkittuja opinnäytetöitä juhlistettiin Granlundilla

20.11.2023 – Tämän vuoden palkitut opinnäytetyöt käsittelivät energiasta saatavaa dataa, ulospuhallusilmaa toimistorakennuksissa sekä tarpeenmukaista ilmanvaihtoa.

Uutinen

4D-suunnittelu edistää tiedolla johtamista

17.11.2023 – 4D-suunnittelua voi hyödyntää monessa. Lue, miten palvelu tuki tietomallien käyttöä Lujatalon työmaalla ja tehostaa datalla johtamista Vektor IO:n infrahankkeissa.

Uutinen

Kuinka 4D-suunnittelu tehostaa rakennushankkeita?

10.11.2023 – Asiakkaamme kertovat, miten 4D on vaikuttanut purkuhankkeiden aikatauluihin Purkupihalla, läpinäkyvyyteen Helsinki-Vantaan kehitysohjelmassa ja suunnittelun laatuun Destialla.

Uutinen

Mitä tietoa etsit?