Hyppää sisältöön
UutinenRakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin myös QR-koodilla

Rakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin myös QR-koodilla

15.8.2019 – Granlund Manageriin on kehitetty uusi ominaisuus, jonka avulla tilan käyttäjällä on mahdollisuus lähettää palvelupyyntöjä skannaamalla tilaan tulostettu QR-koodi. Käyttäjätunnuksia tai rekisteröitymistä ei tarvita.

Aihepiiri
Data ja digitalisaatio
Jaa

QR-koodi-ominaisuus on kehitetty asiakkaiden toiveesta. Tavoitteena on palvella paremmin erilaisten tilojen käyttäjiä ja antaa heille mahdollisuus tehdä vikailmoitus Granlund Manageriin helposti ilman rekisteröitymistä. Monissa rakennuksissa on kätevää, että palvelupyynnön voi jättää myös ohjelmiston satunnainen käyttäjä, kuten vierailija tai asiakas.

QR-koodi sisältää mobiililaitteella luettavan tunnisteen, joka on käytännössä nettiosoite. Uutta ominaisuutta voidaankin hyödyntää myös pelkkänä nettilinkkinä. Koodi ja linkki ohjaavat käyttäjän vikailmoituslomakkeelle, joka on tehty varta vasten tietylle tilalle. Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista. Käyttäjätunnuksia tai salasanoja ei tarvita. Ongelman ylöskirjaaminen riittää.

Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista.

QR-koodin sijoituspaikka ohjaa sen käyttöä

Oma QR-koodi voidaan luoda Granlund Manager -järjestelmän kohdehierarkiassa mille tahansa objektille, jolloin palvelupyyntö kohdistuu suoraan tiettyyn rakennukseen, kerrokseen tai tilaan.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla. Kauppakeskuksessa koodi voidaan sijoittaa näkyvälle paikalle kaikkien käyttöön tai myymälätiskin taakse rajatulle käyttäjäryhmälle. QR-koodilla palvelupyyntö voidaan kohdistaa myös laitetasolla vaikkapa yksittäiseen IV-koneeseen.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla.

Tietoturvallinen tapa lisätä tilan käyttäjien tyytyväisyyttä

Tietoturvallisuus on olennainen osa palvelupyyntöjen hallinnointia QR-koodilla. Ratkaisu on suunniteltu niin, ettei sitä voi väärinkäyttää.

QR-ominaisuus on tilan käyttäjille helppo keino raportoida ongelmista, mikä tekee siitä tehokkaan laadunvarmistuksen työkalun. Käyttäjätyytyväisyys paranee, kun epäkohdat hoidetaan kuntoon nopeasti.

”Pitkällä aikavälillä QR-koodin käytöllä voidaan luoda kokonaan uusia toimintatapoja, mikä vaikuttaa kiinteistön ylläpidon kustannuksiin ja käyttäjätyytyväisyyteen. Lisäksi ratkaisu avaa mahdollisuuksia erityyppiseen tiedonkeruuseen kentältä. QR-koodilla voidaan esimerkiksi pyytää asiakaspalautetta paljon ihmisiä sisältävissä kohteissa, kuten urheilu- ja tapahtuma-areenoilla”, kertoo Granlund Manager -palvelujen ja -ohjelmistojen tuotejohtaja Kimmo Mattila.

Lue lisää

Uts­joen kun­ta aloit­ti suun­ni­tel­mal­li­sen kiin­teis­tön­hoi­don Gran­lund Ma­na­ge­ril­la
Ve­ri­tak­sen kiin­teis­tö­jen ener­gian­ku­lu­tus­ta seu­ra­taan ja etä­val­vo­taan Gran­lund Ma­na­ge­ril­la

Haluatko kuulla lisää?

Kimmo Mattila

Liiketoimintajohtaja
Granlund Oy

Vilma Heljo, Juho Lukkari, Jarna Vesala ja Sami Ventä viihtyvät Granlund Tampereella.

Granlund Tampereella viihdytään yhdessä

02.12.2022 – Granlund Tampereella panostetaan työnteon mielekkyyteen, rentoon ilmapiiriin ja työntekijöiden viihtymiseen.

Uutinen

Omat opit käytössä pääkonttorin energiatehokkuus- ja hiilineutraaliustyössä

29.11.2022 – Granlund tarjoaa asiakkailleen osaamistaan energiatehokkuuden ja hiilineutraaliuden edistämiseksi. Luonnollisesti samat keinot ovat käytössä myös omassa pääkonttorissa.

Uutinen

KONEen huoltamien hissien, liukuportaiden ja automaattiovien huoltotiedot siirtyvät automaattisesti Granlund Manageriin

25.11.2022 – KONEen ja Granlundin ohjelmistointegraation kautta KONEen huoltamien laitteiden huoltotiedot siirtyvät automaattisesti Granlund Manageriin. Järjestelmien vuoropuhelu helpottaa ylläpidon seurantaa ja raportointia.

Uutinen

KSL-suunnittelijan tärkein tehtävä on tukea käyttäjiä

24.11.2022 – KSL-suunnittelussa eri osapuolten kuuntelu on tärkeää. Varmistamme, että kiinteät sairaalalaitteet tukevat hoitotyötä niin sairaalakampuksilla kuin yksityisklinikoilla.

Uutinen

Energiatehokkuus, IoT ja data vuoden opinnäytetöiden aiheina

23.11.2022 – Granlundin Vuoden opinnäytetyökisan voittajakolmikon työt pureutuvat ajankohtaisiin aiheisiin: energiatehokkuuteen, esineiden internetiin IoT:n ja datan hyödyntämiseen.

Uutinen

Esa Nykäsestä tulee Granlund Mikkeli Oy:n toimitusjohtaja

21.11.2022 – Granlund Mikkelin toimitusjohtaja Olli Tirkkonen siirtyy konsernin kehitystehtäviin ja tekee tilaa nuoremman polven johtajalle, Esa Nykäselle.

Uutinen

Teknologiasta Tuotteiksi -säätiöltä kunniamaininta Granlundin AI-Energiakartoitukselle

10.11.2022 – Teknologiasta Tuotteiksi -säätiön kunniamaininta annettiin 10.11.2022 Granlundin AI-Energiakartoitus-työkalulle. AI-Energiakartoitus antaa vauhtia ESG-tavoitteiden saavuttamiseen.

Uutinen

ESG-tavoitteet korostuvat kiinteistösijoittamisessa

10.11.2022 – Yhä useammat sijoittajat alkavat arvioida kiinteistöomistuksia ja potentiaalisia ostokohteita sen mukaan, kuinka hyvin ne täyttävät ilmaston ja ympäristön kannalta kestävän…

Uutinen

Granlundin hankekehityspalvelut pureutuvat dataan

10.11.2022 – Hankekehitysvaihe on merkittävä osa onnistunutta rakennushanketta, koska silloin päätetään hankkeen energia-, vastuullisuus-, elinkaari- ja laatutavoitteet. Olemme kehittäneet hankekehityksen tueksi benchmark-tietopankin,…

Uutinen

Mitä tietoa etsit?