Hyppää sisältöön
UutinenRakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin QR-koodilla

Rakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin QR-koodilla

15.8.2019 – Granlund Manageriin on kehitetty uusi ominaisuus, jonka avulla tilan käyttäjällä on mahdollisuus lähettää palvelupyyntöjä skannaamalla tilaan tulostettu QR-koodi. Käyttäjätunnuksia tai rekisteröitymistä ei tarvita.

Aihepiiri
Data ja digitalisaatio
Jaa

QR-koodi-ominaisuus on kehitetty asiakkaiden toiveesta. Tavoitteena on palvella paremmin erilaisten tilojen käyttäjiä ja antaa heille mahdollisuus tehdä vikailmoitus Granlund Manageriin helposti ilman rekisteröitymistä. Monissa rakennuksissa on kätevää, että palvelupyynnön voi jättää myös ohjelmiston satunnainen käyttäjä, kuten vierailija tai asiakas.

QR-koodi sisältää mobiililaitteella luettavan tunnisteen, joka on käytännössä nettiosoite. Uutta ominaisuutta voidaankin hyödyntää myös pelkkänä nettilinkkinä. Koodi ja linkki ohjaavat käyttäjän vikailmoituslomakkeelle, joka on tehty varta vasten tietylle tilalle. Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista. Käyttäjätunnuksia tai salasanoja ei tarvita. Ongelman ylöskirjaaminen riittää.

Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista.

QR-koodin sijoituspaikka ohjaa sen käyttöä

Oma QR-koodi voidaan luoda Granlund Manager -järjestelmän kohdehierarkiassa mille tahansa objektille, jolloin palvelupyyntö kohdistuu suoraan tiettyyn rakennukseen, kerrokseen tai tilaan.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla. Kauppakeskuksessa koodi voidaan sijoittaa näkyvälle paikalle kaikkien käyttöön tai myymälätiskin taakse rajatulle käyttäjäryhmälle. QR-koodilla palvelupyyntö voidaan kohdistaa myös laitetasolla vaikkapa yksittäiseen IV-koneeseen.

Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla.

Tietoturvallinen tapa lisätä tilan käyttäjien tyytyväisyyttä

Tietoturvallisuus on olennainen osa palvelupyyntöjen hallinnointia QR-koodilla. Ratkaisu on suunniteltu niin, ettei sitä voi väärinkäyttää.

QR-ominaisuus on tilan käyttäjille helppo keino raportoida ongelmista, mikä tekee siitä tehokkaan laadunvarmistuksen työkalun. Käyttäjätyytyväisyys paranee, kun epäkohdat hoidetaan kuntoon nopeasti.

”Pitkällä aikavälillä QR-koodin käytöllä voidaan luoda kokonaan uusia toimintatapoja, mikä vaikuttaa kiinteistön ylläpidon kustannuksiin ja käyttäjätyytyväisyyteen. Lisäksi ratkaisu avaa mahdollisuuksia erityyppiseen tiedonkeruuseen kentältä. QR-koodilla voidaan esimerkiksi pyytää asiakaspalautetta paljon ihmisiä sisältävissä kohteissa, kuten urheilu- ja tapahtuma-areenoilla”, kertoo Granlund Manager -palvelujen ja -ohjelmistojen tuotejohtaja Kimmo Mattila.

Lue lisää

Uts­joen kun­ta aloit­ti suun­ni­tel­mal­li­sen kiin­teis­tön­hoi­don Gran­lund Ma­na­ge­ril­la
Ve­ri­tak­sen kiin­teis­tö­jen ener­gian­ku­lu­tus­ta seu­ra­taan ja etä­val­vo­taan Gran­lund Ma­na­ge­ril­la

Haluatko kuulla lisää?

Kimmo Mattila

Liiketoimintajohtaja
Granlund Oy

Granlund sai toimiston Kotkaan

21.09.2023 – Granlund avasi uuden toimiston Kotkaan. Paikallisia työntekijöitä työllistävä toimisto sijaitsee meren äärellä juuri kalustetuissa toimitiloissa.

Uutinen
talotekniset järjestelmät

Ympäristöministeriön selvitys tarkentaa tietoa talotekniikan päästövaikutuksista

12.09.2023 – Ympäristöministeriön tuore selvitys tarkentaa huomattavasti taloteknisten järjestelmien päästövaikutuksia. Selvitys auttaa rakennusalan toimijoita tekemään tarkempia laskelmia taloteknisten järjestelmien vaikutuksesta rakennusten hiilijalanjälkeen.

Uutinen

Miltä energia näyttää valotaiteen keinoin?

08.09.2023 – Jyväskylässä järjestettävä Valon kaupunki -tapahtuma pidetään tänä vuonna 28.9.–7.10. Granlundin vuorovaikutteisen teoksen teema on energian eri muodot. Teokseen osallistuvan ihmisen…

Uutinen

Vastuullinen kiinteistönomistaja varautuu häiriötilanteisiin ennalta

28.08.2023 – Kiinteistöön kohdistuvat mahdolliset häiriötilanteet ja riskit kannattaa selvittää ennakoiden. Tärkeintä on varmistaa käyttäjien turvallisuus ja kriittisten järjestelmien toiminta kaikissa tilanteissa.

Uutinen

Fiksu yritys varautuu sähkökatkoihin

28.08.2023 – Jokaisen yrityksen kannattaa laatia varautumissuunnitelma sähkökatkojen varalta. Kriittisten toimintojen turvaaminen voi edellyttää varavoimaa ja vaihtoisia reittejä sähkönsyötölle.

Uutinen

Suomalainen osaaminen tukemassa Romanian sairaalakannan uudistusta

21.08.2023 – Suomalaisen sairaalasuunnittelun ja -rakentamisen asiantuntijat yhdistävä Integrated Hospital Design Alliance eli IHDA-ryhmä on mukana romanialaisen sairaalan uudisrakennushankkeessa. Länsi-Romaniassa sijaitseva Resita…

Uutinen
Tuomo Niemelä, Granlund

Energiankierrätys leikkaa jopa 95 prosenttia lämmönkulutuksesta

15.08.2023 – Energiankierrätys on osoittanut toimivuutensa jo yli sadassa Granlundin suunnittelemassa kohteessa. Kiinteistön hukkalämmöt voivat kattaa jopa 95 prosenttia lämmöntarpeesta.

Uutinen

Energia-asiantuntija on kiinteistö- ja rakennusalan poikkitieteilijä

14.08.2023 – Jotta energiaa voidaan hyödyntää optimaalisesti ja kestävästi, tarvitaan alan osaajia, energia-asiantuntijoita. Millaista on energia-asiantuntijan työ käytännössä?

Uutinen

E3-hanke: puhtaan ilman tuotto ehkäisee tehokkaasti virusinfektioita

09.08.2023 – Alustavien tutkimustulosten mukaan ilmanpuhdistimet vähensivät päiväkotien virusinfektioita 30 prosenttia. Iso E3-tutkimushanke antaa ilmanvaihdosta arvokasta tietoa myös pandemioiden varalta.

Uutinen

Mitä tietoa etsit?