Rakennuksen käyttäjän palaute päätyy Granlund Manageriin QR-koodilla
15.8.2019 – Granlund Manageriin on kehitetty uusi ominaisuus, jonka avulla tilan käyttäjällä on mahdollisuus lähettää palvelupyyntöjä skannaamalla tilaan tulostettu QR-koodi. Käyttäjätunnuksia tai rekisteröitymistä ei tarvita.
QR-koodi-ominaisuus on kehitetty asiakkaiden toiveesta. Tavoitteena on palvella paremmin erilaisten tilojen käyttäjiä ja antaa heille mahdollisuus tehdä vikailmoitus Granlund Manageriin helposti ilman rekisteröitymistä. Monissa rakennuksissa on kätevää, että palvelupyynnön voi jättää myös ohjelmiston satunnainen käyttäjä, kuten vierailija tai asiakas.
QR-koodi sisältää mobiililaitteella luettavan tunnisteen, joka on käytännössä nettiosoite. Uutta ominaisuutta voidaankin hyödyntää myös pelkkänä nettilinkkinä. Koodi ja linkki ohjaavat käyttäjän vikailmoituslomakkeelle, joka on tehty varta vasten tietylle tilalle. Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista. Käyttäjätunnuksia tai salasanoja ei tarvita. Ongelman ylöskirjaaminen riittää.
Ilmoituslomake näyttää mobiiliapplikaatiolta, muttei vaadi sovelluksen lataamista.
QR-koodin sijoituspaikka ohjaa sen käyttöä
Oma QR-koodi voidaan luoda Granlund Manager -järjestelmän kohdehierarkiassa mille tahansa objektille, jolloin palvelupyyntö kohdistuu suoraan tiettyyn rakennukseen, kerrokseen tai tilaan.
Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla. Kauppakeskuksessa koodi voidaan sijoittaa näkyvälle paikalle kaikkien käyttöön tai myymälätiskin taakse rajatulle käyttäjäryhmälle. QR-koodilla palvelupyyntö voidaan kohdistaa myös laitetasolla vaikkapa yksittäiseen IV-koneeseen.
Oma QR-koodi voi olla esimerkiksi hotellin jokaisella huoneella, taloyhtiön asunnolla tai toimistorakennuksen neuvottelutilalla.
Tietoturvallinen tapa lisätä tilan käyttäjien tyytyväisyyttä
Tietoturvallisuus on olennainen osa palvelupyyntöjen hallinnointia QR-koodilla. Ratkaisu on suunniteltu niin, ettei sitä voi väärinkäyttää.
QR-ominaisuus on tilan käyttäjille helppo keino raportoida ongelmista, mikä tekee siitä tehokkaan laadunvarmistuksen työkalun. Käyttäjätyytyväisyys paranee, kun epäkohdat hoidetaan kuntoon nopeasti.
”Pitkällä aikavälillä QR-koodin käytöllä voidaan luoda kokonaan uusia toimintatapoja, mikä vaikuttaa kiinteistön ylläpidon kustannuksiin ja käyttäjätyytyväisyyteen. Lisäksi ratkaisu avaa mahdollisuuksia erityyppiseen tiedonkeruuseen kentältä. QR-koodilla voidaan esimerkiksi pyytää asiakaspalautetta paljon ihmisiä sisältävissä kohteissa, kuten urheilu- ja tapahtuma-areenoilla”, kertoo Granlund Manager -palvelujen ja -ohjelmistojen tuotejohtaja Kimmo Mattila.
Lue lisää
Utsjoen kunta aloitti suunnitelmallisen kiinteistönhoidon Granlund Managerilla
Veritaksen kiinteistöjen energiankulutusta seurataan ja etävalvotaan Granlund Managerilla
Haluatko kuulla lisää?
Vesidata virtaa Granlund Manageriin
12.04.2024 – Granlund Managerin ja Smartvattenin integraatio tekee vedenkulutuksen seurannasta ja raportoinnista huomattavasti nopeampaa ja luotettavampaa. Kiristyvät vastuullisuusraportointivaatimukset korostavat integraation hyötyjä.
- Data ja digitalisaatio
- Kiinteistöjohtaminen
- Vastuullisuus
- Ylläpito
Granlundin maine vakaana ja luotettavana työnantajana ei ole syntynyt tyhjästä
10.04.2024 – Finanssikriisi, 90-luvun lama, pandemia, rakennusalan haasteet… Näissäkin maailman meille heittämissä kierrepalloissa Granlund on pysynyt vuodesta toiseen työntekijöidensä silmissä turvaa tuovana…
- Ura Granlundilla
Modelspacen ja Granlund Managerin integraatio: tehokkuutta korjaushankkeiden johtamiseen
03.04.2024 – Modelspacen ja Granlund Managerin integraation avulla johdat korjaus- ja rakennushankkeitasi tehokkaasti, kun kaikki hankkeiden johtamiseen tarvittavat tiedot löytyvät samasta paikasta.
- Data ja digitalisaatio
- Kiinteistöjohtaminen
- Ylläpito
Rakennuttamisen liiketoiminta on Granlundilla vahvassa kasvussa
02.04.2024 – Granlundin rakennuttamisen ja valvonnan liiketoiminta on kasvanut vuosikymmenessä yli 17 miljoonaan euroon. Asiakkaat arvostavat erityisesti kokonaispalvelua.
- Korjausrakentaminen
- Uudisrakentaminen
Ken Dooley palaa Granlundille Chief Data Officerin rooliin
25.03.2024 – Työskenneltyään muutaman vuoden kasvuyrityksessä, Ken Dooley palaa Granlundille tehtävänään tuoda dataliiketoimintaan uusia tuulia ja kiinteistöjen käyttäjien näkökulmaa.
- Data ja digitalisaatio
Mentorointi lisää itsetuntemusta ja tuo uusia näkemyksiä
07.03.2024 – Granlundin mentorointiohjelmassa granlundilaiset pääsevät keskustelemaan ammatti-identiteetistä ja urastaan kokeneemman konkarin kanssa. Ohjelmasta hyötyy myös mentori.
- Ura Granlundilla
Timo Palonkoski liiketoiminnan kehitysjohtajaksi Granlundille
26.02.2024 – Liiketoiminnan kasvattamisen ja kehittämisen ammattilainen Timo Palonkoski on nimitetty Granlundille liiketoiminnan kehitysjohtajan tehtävään.
- Granlund
- Nimitykset
Kansainväliset granlundilaiset osallistuvat aktiivisesti yhtiön monimuotoisuuden kehittämiseen
15.02.2024 – Granlundin kansainvälisillä työntekijöillä on paljon annettavaa työyhteisön monimuotoisuudelle ja osaamisen kasvattamiselle. Neljä Suomeen muuttanutta granlundilaista kertoo kokemuksistaan.
- Ura Granlundilla
- Vastuullisuus
Granlund teki hyvän tuloksen haastavassa markkinatilanteessa
13.02.2024 – Granlund pärjäsi hyvin vuonna 2023, vaikka kiinteistö- ja rakennusalan markkinatilanne oli haastava. Vahvat asiakassuhteet sekä erikoisosaaminen kantoivat vaikeinakin aikoina.
- Granlund