Uutiset

Vastuullisuus ja asiantuntemus ovat tutkitusti Granlundin valtteja

Kiitos teille asiakkaamme – 99 % asiakkaistamme on meihin tyytyväisiä. Henkilöstömme asiantuntemus ja toimintamme vastuullisuus saavat huippuarvosanat tuoreimmassa asiakassuhdetutkimuksessa.

Uutinen

Loppuvuonna 2020 toteutetun tutkimuksen tulokset osoittavat, että Granlundin asiakastyytyväisyys on kokonaisuudessaan erinomaisella tasolla. “Olemme olemassa asiakkaitamme varten ja hienoa on nähdä, että tärkeimmän sidosryhmämme näkemykset meistä ovat näin positiivisia”, iloitsee toimitusjohtaja Pekka Metsi. ”Visiomme mukaisesti kuljemme yhdessä kohti kestävää ja älykästä tulevaisuutta. Nämä tulokset vahvistavat jälleen, että olemme oikealla tiellä. Toki saimme myös arvokasta palautetta kehitystarpeistamme ja niihin lupaamme aktiivisesti tarttua”.

Granlundilla on tutkitusti erittäin tyytyväisiä asiakkaita

Uusimman tutkimuksen mukaan 99 % asiakkaista on tyytyväisiä Granlundiin. 76 % asiakkaista kertoo olevansa täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundiin. Arvosanan “tyytyväinen” antaa 23 % vastaajista. Alle 1 % asiakkaista sanoo olevansa vähemmän tyytyväisiä tai tyytymättömiä Granlundiin.

Erityisen tyytyväisiä asiakkaat ovat Granlundin henkilöstön asiantuntemukseen ja ammattitaitoon: 85 % vastanneista on täysin tai hyvin tyytyväisiä asiantuntemukseen, mikä on asiantuntijatalolle äärimmäisen tärkeää. Myös yhteyshenkilöiden tavoitettavuus arvostetaan korkealle.

Asiakkaat ovat myös valmiita suosittelemaan Granlundia – yhtiön nettosuositteluindeksi (NPS) on 47. Granlundia suositellaan eniten henkilökunnan ammattitaidon ja asiantuntemuksen perusteella.

Vastuullisuus on sisäänrakennettu Granlundin DNA:han – ja se näkyy

Asiakkaat kokevat Granlundin hyvin vastuullisena yrityksenä. Tutkimukseen vastanneista asiakkaista yli 80 % on täysin tai hyvin tyytyväisiä Granlundin toiminnan vastuullisuuteen. ”Vastuullinen liiketoiminta varsinkin energia-asioissa on ollut jo 61 vuotta Granlundin DNA:ssa. Joka ainut projekti on meille mahdollisuus pienentää asiakkaan hiilijalanjälkeä”, sanoo Pekka Metsi. ”Positiivista on ollut huomata toimialamme lisääntyvä aktiivisuus. Kaikki rakennus- ja kiinteistöalan sektorit ovat vahvasti mukana. On ymmärretty, että jos yritys ei ota tätä vakavasti, niin se ei ehkä näe vuotta 2025”.

Aito ja avoin palaute toimii polttoaineena jatkuvalle kehittämiselle

Asiakkaiden tyytyväisyys on aina ollut Granlundin toiminnan ytimessä. Säännöllinen mittaaminen ja asiakastutkimukset ovat tärkeä osa asiakaskokemuksen jatkuvaa kehittämistä. ”Ainoa tapa kehittyä ja kehittää toimintaa on kuunnella asiakasta ja käydä avointa vuoropuhelua heidän odotuksistaan, tarpeistaan ja siitä, kuinka hyvin vastaamme niihin. Arvostamme sitä, että asiakkaat ovat valmiita antamaan meille palautetta, sillä se antaa meille mahdollisuuden jatkuvaan parantamiseen. Asiakkaat ovat kuitenkin ne, jotka lopulta määrittävät laadun”, toteaa Granlundin laatu- ja vastuullisuusjohtaja Maila Herva.

Asiakkaidemme sanoin (nosto/sitaatit sopivaan kohtaan verkkosivulla):

”Granlundin toimintakulttuuri on osoittautunut luotettavaksi. Tämä on erittäin tärkeä osa ammattitaitoa, sillä ilman molemminpuolista luottamusta lopputulos ei ole onnistunut halutulla tavalla kenenkään kannalta. Granlund on ansainnut minun luottamukseni jokaisen henkilön kohdalla.”

”Osaaminen, laatu, luotettavuus, asiakkaan tietotasoa ja ymmärrystä parantava konsultoiva ote.”

Näin asiakassuhdetutkimus toteutettiin 

Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus loka-marraskuussa 2020. Tutkimukseen vastasi lähes 300 Granlundin Suomessa toimivaa asiakasta. Laajan, säännöllisen asiakassuhdetutkimuksen lisäksi mittaamme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä käynnissä olevissa ja toteutuneista projekteistamme sekä kumppanuuksistamme.

Tutustu Granlundin strategiaan >> 

Lue lisää Granlundin vastuullisuudesta >> 

Takaisin uutisiin

Jaa artikkeli

Haluatko kuulla lisää?